Början på något nytt

Efter nästan 17 år har jag sagt upp mig och i morgon börjar jag på mitt nya jobb.
Det är så galet läskigt och känns fortfarande lite overkligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, om jag klarar det eller om jag alls kommer trivas.

Jag är väldigt duktig och omtyckt på mitt gamla jobb, har full koll på allt och löser allt. Nu hoppar jag rätt ut i det okända, mitt inre kontrollfreak är inte så nöjd med detta beslut.
Samtidigt så vill jag inte vara kvar på mitt jobb bara för att det är bekvämt.
Jag behöver verkligen göra något annat men ändå. Skräcken 😱
 

Efter nästan 17 år har jag sagt upp mig och i morgon börjar jag på mitt nya jobb.
Det är så galet läskigt och känns fortfarande lite overkligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, om jag klarar det eller om jag alls kommer trivas.

Jag är väldigt duktig och omtyckt på mitt gamla jobb, har full koll på allt och löser allt. Nu hoppar jag rätt ut i det okända, mitt inre kontrollfreak är inte så nöjd med detta beslut.
Samtidigt så vill jag inte vara kvar på mitt jobb bara för att det är bekvämt.
Jag behöver verkligen göra något annat men ändå. Skräcken 😱

Så himla modigt! Jag är avundsjuk :D
Hoppas det blir toppenbra!
 
Hoppas du kommer trivas!

Jag provade nåt nytt, men det var inte för mig. Men har läst om många som blivit så nöjda. Man vet inte förrän man provat.
 
Teamet är toppen 😍
Chefen var jättetrevlig, även den assisterande som kom för att möta upp mig och visa mig runt.
Fick en jättebra handledare som tog väldigt bra hand om mig, var rak tydlig och gav bra med beröm när jag gjorde rätt.
Känns som jag passar in bra i gänget, att vara i en grupp med nästan bara män är underbart. Inget barnprat alls 😁
Ser redan fram emot i morgon när jag ska fortsätta, vill lära mig allt och bli riktigt duktig!
 
Alltså detta är så roligt 😍
Igår var jag ganska trött efter jobbet, så mycket att lära och jag kände mig trög och långsam 😅
Men det verkar som jag lagrat information under natten och kunnat smälta alla intryck. Idag var jag mycket snabbare, kom ihåg nästan alla moment och kunde jobba mycket mer självständigt. Massa beröm från min handledare för att jag lär mig snabbt och är duktig.
Lite orolig att behöva byta avdelning men de lugnade mig med att de inte vill släppa mig och kommer säga ifrån om jag ska förflyttas.
Känns verkligen som jag är på bästa stället 😁

Hydraulolja gör jag håret blankt 🙄😂
IMG_20220224_112032.jpg
 
Så har det redan gått en dryg månad. Helt galet vad fort tiden går 😅
Trivs väldigt bra, kommit in i arbetet ordentligt nu 😁
Lär mig nya saker varje dag, blir säkrare och snabbare.
Kollegorna är verkligen toppen. Finns inga nackdelar alls med att vara ensam tjej, tvärtom faktiskt. Alla är så gulliga och hjälpsamma ❤️
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 966
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vårföräldrar 2024
  • Psykisk (o)hälsa
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp