vilse Trådstartare 26 Maj 2004 #1 Har en ridbana 20*40 meter. Hur ska bokstäverna sitta?? brukar domaren sitta vid A eller C?? hoppas där e någon som kan detta... Tack
Har en ridbana 20*40 meter. Hur ska bokstäverna sitta?? brukar domaren sitta vid A eller C?? hoppas där e någon som kan detta... Tack
F fossig 26 Maj 2004 #3 jag lärde mig en ramsa för flera år sedan... A ll K ing E dwards H orses C arry M any B rave F ighters där har du ordningen på bokstäverna, men jag har vet inte var domaren sitter.
jag lärde mig en ramsa för flera år sedan... A ll K ing E dwards H orses C arry M any B rave F ighters där har du ordningen på bokstäverna, men jag har vet inte var domaren sitter.
S spoff 26 Maj 2004 #5 Her finner du en oversikt over bokstavene. Banetegningen er hentet fra Norges Rytterforbunds sider, men bokstavene på dressurbanen er internasjonale. Som flere alt har nevnt, sitter dommeren ved C (hvis kun en dommer benyttes). Banen bør ligge i retning nord-sør, hvor C ligger på søndre kortside. Årsaken til dette er at dommeren skal unngå å bli blendet av sola.
Her finner du en oversikt over bokstavene. Banetegningen er hentet fra Norges Rytterforbunds sider, men bokstavene på dressurbanen er internasjonale. Som flere alt har nevnt, sitter dommeren ved C (hvis kun en dommer benyttes). Banen bør ligge i retning nord-sør, hvor C ligger på søndre kortside. Årsaken til dette er at dommeren skal unngå å bli blendet av sola.
F Filou 27 Maj 2004 #6 Här är en annan ramsa A lla K an E j H a C yklar M ed B lå F ärg Domaren sitter vid C
_Peplis_ 27 Maj 2004 #7 Domaren sitter vid C(kortsidan) ...........C ............. H...........................M E...........................B K...........................F ......... A............... Cyklar Man Baklänges Får Alla Kanske En Häst
Domaren sitter vid C(kortsidan) ...........C ............. H...........................M E...........................B K...........................F ......... A............... Cyklar Man Baklänges Får Alla Kanske En Häst
I Issa 27 Maj 2004 #8 kort bana 20*40 Min B ror F ilip A ndersson K an E j H oppa C leo.. (en häst på vårt stall) sen en ramsa som jag kommit på lång bana..20*60 Min R ara B ror P eter F ilip A ndersson K an V ara E nvis S om H ästen C leo!
kort bana 20*40 Min B ror F ilip A ndersson K an E j H oppa C leo.. (en häst på vårt stall) sen en ramsa som jag kommit på lång bana..20*60 Min R ara B ror P eter F ilip A ndersson K an V ara E nvis S om H ästen C leo!