Boktips Golden Retriever

Silver Girl

Trådstartare
Jag kommer få hem en golden-valp i början av oktober och vill läsa lite allmänt om rasen. Verkar finnas en ganska bra svensk bok, men den har några år på nacken och verkar vara slut hos internetbokhandlarna (men ska försöka lånas på bibliotek).
Däremot finns det en hel del på engelska, men då man inte kan bläddra i böckerna är det ju väldigt svårt att se om de är bra. Någon som kan ge något tips?

Har du kollat på bokbörsen? Antikvariat på nätet. Jag sökte på golden retriever där och fick många träffar. Där kan den som är utgången på förlaget finnas.

Har tänkt på det, men vill egentligen ha en lite nyare bok (den är från 2002). Vet inte när den här uppdelningen i jakt och utställning började, men vill gärna ha en bok som nämner något om det.
Sedan är det ju samma problem där, jag kan inte bläddra i boken och se om den är något att ha...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 730
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 550
Senast: Sel
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 678
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 994
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår