Bomlös eller ''Engelsk sadel''?

amandarobina2

Trådstartare
Vad passar bäst till kallblodshästar, jag är ute efter en ny sadel, men vet inte riktigt om jag ska välja ''Bomlös'' eller 'Engelsk'' sadel! Jag tycker att ''Bomlösa'' sadlar verkar vara mycket bekväma för både ryttare och häst, men kanske är det är fel. Jag tycker att de ''Engelska sadlarna'' verkar så obekväma för hästen.
Vad rekommenderar ni?

Amanda

MAXFLEX! Som en bomsadel men bomlös, dock ingen soffkuddemodell så den måste ändå passas in på hästen.

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Utrustning Ni som har uppblåsbara säkerhetsvästar (med gaspatroner som fyller västen när man trillar av), hur tycker ni att de fungerar? Skyddar de...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: iNHALE
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka