Bomlös sadel

GomezMia

Trådstartare
hej jag undrar om någon vet, kan man strunta i panelerna på en trekker PRO endurance Classic och istället använda en grandeur padd med ilägg?
Eller bör man ha panelerna? Tänkte eftersom den är bomlös som andra men de som är utan paneler räcker det ju med padd till.

Frågvis novis på bomlösa sadlar.

hej jag undrar om någon vet, kan man strunta i panelerna på en trekker PRO endurance Classic och istället använda en grandeur padd med ilägg?
Eller bör man ha panelerna? Tänkte eftersom den är bomlös som andra men de som är utan paneler räcker det ju med padd till.

Hör med återförsäljaren. Det kan ju vara så att sadeln inte fungerar med padd p g a uppbyggnaden, men det är ju svårt att veta.

Nu vet jag inte på just den sadeln men på de flesta bra bomlösa finns någon form av avlastning även i sadeln. Helt integrerade paneler eller som synliga paneler.Tar man bort det så fungerar inte avlastningen som tänkt. Däremot brukar det inte vara några problem att ha en avlastande pad också om hästen behöver det.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S