Bomlöst igen..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rene
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 118
R

Rene

Jag undrar lite över era erfarenheter över pad till bomlös. Har hittat 3 olika på Stallvrå.
1. HAF pad FreeForm
2. Grandeur sadelpad
3. SKITO Equalizerpad

Vad är skillnaden?? Förutom PRIS... Skiton är ju dubbelt så dyr...

Sv: Bomlöst igen..

Dubbelt så dyr..dubbelt så bra!
Tycker jag som ridit många timmar och mil bomlöst.
;)

Beror ju lite på med vilken slags bomlös sadeltyp du har. En skito till en Barefoot tex fungerar ju inte så bra, pga ullfodringen under sadlen halkar på Skitons glatta yta.

Har Skiton och tycker att den är helt suverän!

/I

Pigalle skrev:
En skito till en Barefoot tex fungerar ju inte så bra, pga ullfodringen under sadlen halkar på Skitons glatta yta.

Har en Knights (teddyundersida) och en TN Equalizer pad som halkade omkring på hästryggen:crazy: .
Men det gick att lösa. Jag gick till mattafären och köpte gumminät (sånt som man hade under trasmattor förr) och nu så ligger sadeln helt stilla.:banana:

Stämmer också in i Skito-hyllningskören. Har två bomlösa, den ena med en Skitopad och den andra med en TN-equilizer med för tunn pad och undersidan av padden är inte lurvig, så nu sparar jag till en till tjockare Skito!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 459
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 498
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: WildWilma
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 558
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka