Bomlöst - stigläder?

Chili

Trådstartare
En mycket simpel fråga. Har nånstans läst att spännena på stiglädren till bomlöst ska vara inåt? De satt fast på sadeln när jag fick den och spännena är vända utåt. Ska jag byta sida på dem? (Annars sitter de ju åt fel håll)

tack för hjälp :bump:

Sv: Bomlöst - stigläder?

Har jag aldrig hört.

Däremot fördrar jag att ha spännet nere vid foten, istället för under låret.

Det spelar nog absolut ingen roll vilket håll spännet är vänt åt, däremot föredrar många att ha det nere vid stigbygeln istället för under låret.

Hmmm... Det tog ett tag för mig att klura ut hur fendrarna på min gamla w-sadel fungerade, får väl ge det här lite tid också :D Just nu förstår jag inte hur man skulle kunna ha spännet vid foten. Men jag är inte sen att vända och vrida på saker. Får väl känna efter när jag rider helt enkelt.
Men jag har läst nånstans att spännet ska va inåt, mot hästen sas, annars får man skav.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 123
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 228
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 408
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur