Bomvidder på Passier-sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elli_J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 486
E

Elli_J

Hur breda Passier-sadlar finns det?

Jag hade en passier ps baum hoppsadel av äldre modell men tyvärr växte min häst ur den. Jag älskade verkligen att rida i den sadeln och undrar nu vilken den bredaste vidden är? Finns den i x-vid? Har för mig att min sadel var normal mot vid.

Sv: Bomvidder på Passier-sadlar

Hör med ÅF eller Passier direkt om det inte går att skicka ner den till fabriken för vidgning av bommen ,tror att det går med de flesta modellerna och kostar inte så mycket .Vet ej hur mycket det går att bredda den.

jo det kostar mkt... och tar lång tid!

passiers bomvidder mäts i siffror inte normal osv. 27 är normal och 32 är xvid. så har du en 28 nu tex så kan du få en betydligt bredare.

tack för svaren men tyvärr sålde ja sadeln så jag skulle få råd med en ny. trodde inte att man kunde bredda sadeln.

Allt är relativt men för ett par år sedan kostade det under 2000kr + frakt ,vet inte hur lång tid det tog ,var inte jag som hade sadeln men det tog nog rätt lång tid har jag för mig.

Kostar lite mer numera, men ändå mycket billigare än att behöva leta efter en annan i rätt bomvidd... och det är inte ens säkert att man hittar någon heller...

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
608
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka