Boots = Mugg??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare chanell_86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 463
C

chanell_86

Ngn som vet om det finns några boots (mot ball-tramp) som inte ger skav som i sin tur kan utvecklas till mugg?
Jag har en pålle med svarta ben som inte har haft ngt liknande som sår i karleden men nu har han fått nått liknande där, är rädd för att det kan bli mugg.. Har inte boots på varje dag utan när jag hoppar o ibland i skogen. Har nu sådana som är med fejk läder utan på o neopren(?) inuti.

Finns det ngn bättre variant eller hur gör ni som använder boots dagligen eller ofta?

Tack på förhand:bow:

Sv: Boots = Mugg??

Ett par välpassande boots är bäst. 'Min' går med boots dagligen, men ingen mugg trots vita ben (ett svart). Iof går han också i väldigt fina, torra hagar.

PCs "öppna" boots med stor kloss i karleden i en inte för stor storlek gav iaf inte skav på hästen med gamla ärr/sår/mugg i karlederna. Han gick med dem i hagen och vid ridning och allt läkte fint ändå. Dessutom gör deras utformning att de inte snurrar, mindre klossar ger inte alls samma effekt, jag älskar mina nuv.

Svarar alla:

Okej vad bra, så de flesta rek. de med kloss i karleden. Får kolla efter sånna:laugh:

Tackar:bow:

Jag undrar om någon vet ifall det finns boots som täcker sömmen på hovarna? Då min häst lyckas att skrapa upp sår:(, fastän jag filar o bankar på sömmen var o varannan dag. Tacksam för svar

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
651
Hästvård Min häst har någon vecka haft lite torrare fläckar i karlederna fram så tänkte att det kanske var mugg så köpte lactacyd och tvättat med...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: clovergirl
·
Utrustning Min häst trampar sig ofta när man rider ut, det är speciellt jobbigt eftersom hon haft mugg hela vintern och eftersom hon trampar upp...
Svar
6
· Visningar
1 617
Senast: _Sascha_
·
Hästvård I väntan på svar på leverprover (som jag misstänker inte kommer visa ngt alls) undrar jag om ngn annan stött på ngt liknande? Rejält... 2
Svar
39
· Visningar
5 621
Senast: SaraMara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka