• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SaRa82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 884
S

SaRa82

Hallå!! Jag har hört att om man sätter på viktboots på en islänning fram så ska den tölta bättre... om man ska börja träna med boots,vilken vikt är bäst att börja med?

Sv: Boots??

Först är det viktigt att du har koll på om hästen i fråga verkligen behöver gå med boots. Hjälper det på just den hästen?
En rätt normal vikt på boots i handeln med lite vikt är 200-250 gr.
Sedan kommer näste fråga:
Blyboots eller gummiboots. Vad vill du åstadkomma med bootsen?

Lite text om boots:
http://www.mokkur.com/boots.htm

/Malin

Hej o tack för svar! Jag tycker att min häst har passaktig tölt o vill få honom att gå mer 4 taktigt. Trav går nästan inte få honom att gå i. hörde då att ett enkelt sätt var att sätta boots ganska tunga en kort träningstid. men hur vet jag om just min häst passar för boots träning då?? vill verkligen få honom att tölta finare.. men är inte så duktig på vilka tränings metoder som e bäst!???

Ofte så hjelper det å sko en passaktig hest, og en hest som har svårt for traven, med lang tå fram og kort bak. Omvendt om den skulle være travaktig.
MEN; Tenk på at det ikke alltid funker, og er det beste langsiktig, men "snabbe løsninger". En passaktig hest er ofte stiv i sidene og trenger som regel først og fremst LØSGJØRING. Samt halvparade på halvparade. Men du kan jo prøve med boots, men jobbe med dette ovenfor parallellt.
LYKKE TIL!!:)

Liknande trådar

Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Marvin
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka