Bukefalos 28 år!

Borde vara lugnt, eller?

cactuspower

Trådstartare
Suck ja, i går kväll när jag skulle ta in min häst hade hon fått ett ganska djupt sår typ 2 cm ovanför ögonlocket. Tog ut distrikts vet som sydde, blev typ 6-7 stygn och hästen vart ju "drogad m.m." jag har aldrig hört en häst snarka tidigare i mitt liv , men någon gång ska väll vara den första - :D (igår!)

Men när det lugnande hade avtagit och han var färdig så kvicknade hon till rätt fort. Har promenerat med henne i ridhuset idag och hon verkade lite "seg" i början men kvicknade till sedan, borde inte vara några problem att rida/träna i morgon väll? Vet sa inget i går i af om det..

Hon är väldigt svullen vid ögat men det är ju inte så konstigt, skulle räkna med att det tog ett par dagar innan svullnaden gick ner och att det förmodligen, om stygnen håller sig och att hon inte kliar sig eller liknande, skulle ta ca två veckor innan det var läkt. Hon är just nu lite öm och vill ju inte ska ta där stygnen sitter, har blivit lite huvudskygg fn. var lite problem och ta på/av grimman.. :( men det är ju inte så konstigt. Själva ögat i sig är det ju inget fel på dock.

Så det borde väll bara att rida på i morgon väll? Som vanligt? Hon går ju i rasthage nu anpassad för två hästar, dom kan ju röra på sig där men nu så har det ju regnat idag t.ex. och då står dom ju mest och hänger.. så det känns som en ännu en anledning till att jag borde vara med och träna i morgon..

Men det borde väll inte vara några problems eller? Vad tror ni?


/"Hönsmamman" :crazy:
 
Sv: Borde vara lugnt, eller?

Om det var min häst så skulle den få ta det lugnt i ett par dagar till, ev lugna skritturer i skogen. Men skulle inte vilja rida på en häst som antagligen har ont.
 
Sv: Borde vara lugnt, eller?

Nej, fast det beror ju lite på, alltså hon har ju ont och reagerar när man håller på och tar uppe vid ögat.. och reagerar ju när man tar på/av grimma för att det kanske ev. skulle kunna göra ont.. men ja, jag vet inte. Det borde väll egentligen påverka om hon rör på sig, eller? Hur resonerar du ?
 
Sv: Borde vara lugnt, eller?

Jag hade nöjt mig med lite promenader i friska luften, trots allt har hon blivit sydd och även om det inte var så stort kan man bli lite trött och hängig :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
861
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 667
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 534
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommartoffel
  • Var vill vi bo?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp