börja med nh på 5 åring

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare vide
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 689
V

vide

hade tänkt sätta i gång med nh nu med min blivande 5 åring.
Tänkte höra vad ni brukar börja med? har hållit på lite me nh å gått några kurser men dock bara på hästar som kunnit grunden i nh i början.. någon som har lust å hjälpa mig?

Hallåj! Det enklaste tycker jag är att börja med "tryck". Det vill säga att flytta hästen i alla riktningar utan att behöva "pötta" på den. Börja tex med att rygga hästen. I början kan man dock behöva använda grimskaft för att öka trycket. Sedan räcker det oftast att hålla handen framför hästens huvud och "trycka" bakåt. Kom bara ihåg att eftergiften är oerhört viktig och att inte hålla på för länge! Lycka till! :)

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 206
Senast: Piaff
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Squie
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
724
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 834
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka