Börjes billigaste klippmaskin..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ultrabeat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 214
U

Ultrabeat

Hej!
Vad tycker ni om Börjes billigaste klippmaskin (600/700 ligger den väll på?!). Är det någon som har klippt en islandshäst med en sådan. Har inte råd att köpa en dyr så jag funderar på den.
Skriv vad ni har för erfarenheter.

//ultrabeat

Sv: Börjes billigaste klippmaskin..

är inte den till för t.ex. ben och huvud på häst och för hundar? har du ingen i din närhet du antingen kan låna en klippmaskin av eller låta någon komma och klippa din ponny/häst?

Jo det stämmer, det är endast den dyrare som är till för klippning av kroppen...

Jag har haft Cordless Clipper, den sladdlösa, batterierna blir ju sämre allt eftersom men den funkade super med sladd, klippte till och med en vinterlurvig nordis med den så islänning hade säkert gått. Tyvärr så frös nog sladden ihjäl så den är kasserad nu... Men jag har den ännu billigare grå... Kommer inte ihåg vad den heter men den funkar helt okej. Har visserligen bara klippt varmblod men den känns helt ok till det priset!

Det minsta du kan klippa en islänning med är en nätdriven STARK klippare för minst 2500 kr.

Annars kommer du att få nervösa sammanbrott och hästen endast små halvkala fläckar innan maskinerna gett upp :cool:

Okej, tack för svaren. får nog försöka hitta en jag kan hyra eller låna då för dom ända jag hittat med stark motor, Heiniger eller vad dom heter kostar runt 3300:- typ om det är lite väl mycket just nu.. :smirk: Ingen som vet någon i göteborgsområdet som är billig som klipper eller hyr ut kanske?!.. :angel: pma mig..

//ultrabeat

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 870
Senast: Red_Chili
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på... 2 3
Svar
53
· Visningar
1 925
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 422
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka