Börjes och Hööks ridflugtäcken?

Sar24BB66

Trådstartare
Hej! Har någon erfarenhet av Börjes eller Hööks ridinsektstäcke? Är det bra? Hållbart? Sitter det bra (har hört att Hööks täcken sitter dåligt...)? Andas det eller blir det svettigt för hästen? Tacksam för svar! :)

Har Börjes i storlek 135 passar bra i storlek min häst som normalt har 135 . Det sitter bra på honom blir kanske lite varm på bogen ibland men de blir han ju iaf när man rider han blir inte extra svettig under hela täcket. Han verkar gilla sitt då han blir helt galen när de sitter mycket flygfän på honom han har slutat gå o skaka på halsen o rycka till i kroppen hela tiden . Börjes kostar bara 249kr så det är väl värt att prova ;) Materialet andas de e väl typ samma som i vanliga flugtäcket de har på betet?

Har Hööks. Storlek cob till en maxad D-ponny som har 130 i täcken. Sitter jättebra, gillar att det inte stör bogen. Tunt så blir inte varmt, men tunt innebär också att det är väldigt känsligt och lätt rivs sönder om man t ex rider i skog så grenar och kvistar drar emot och hakar i.
Men för det priset anser jag det klart prisvärt om man inte rider offroad stup i kvarten.

1510926_614206705341973_6614011585155707243_n.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 217
Senast: Elise4321
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 210
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 753
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka