Sv: Börjes..
Jag tycker det är väldigt varierande, visserligen är väll allt prisvärt men i vissa lägen skulle jag hellre lägga till lite mer pengar och ändå kunna få en dubbelt så bra produkt.
Men dom har mycket skötselartiklar, såsom borstar, stallapotek, hästschampo, liniment osv. billigt. Likaså fodertillskott, grimmor, grimskaft och lite div. och dessa saker funkar utmärkt att köpa därifrån anser jag.
Schabraken tycker jag är helt okej. Jag tycker kanske personligen inte att de är superfina och köper hellre någon annanstanns men de håller väll helt ok kvalité ändå i jämförelse med priset - dvs. deras schabrak är rätt så prisvärda.
Jag har thermotäcket, ylletäcket och ett Himalya regntäcke därifrån också. Thermotäcket blev tyvärr lite för litet för min häst just vid bogen, min häst är i oförsig relativt bred över bogen. Men så det var en liten besvikelse, annars såg det väldigt fint ut och verkade riktigt lovande !
Ylletäcket däremot är helt tvärtom, det är årets variant jag köpte och det är väldigt stort i bogen. Till och med min häst som är bred över bogen är det snäppet till för stort för därfram, det duger och ha på tillfälligt som svettäcke eller så men det kanar gärna bakåt och därför skulle jag inte ha det t.ex. under något annat täcke.
Däremot borde det kunna passa bra på bredare riktigt rejäla raser t.ex. fjord, nordis, ardenner eller så som är breda över bogen
I övrigt är det ett mycket fint och prisvärt täcke.
Och så har jag ju ett Himalya regntäcke också ja. Det var jättebra till en början (mitt är köpt i Jannuari -05) och det verkade stå emot allt, höll verkligen tätt till 100%, passade väldigt bra på min häst osv. Men jag tvättade det efter säsongen sedan, runt september någon gång ? när jag bytte till ett lite tjockare täcke och efter tvätt har det aldrig stått emot regn på samma sätt. Trots detta så är det tvättat "enligt konstens alla regler" och impregnerat flera gånger, så tyvärr går det nog inte att göra något åt

.
Jag skulle väll säga att det är värt pengarna om man inte lägger på det förens värsta ruskvädret kommer dvs. om man bara använder det någon gång emellanåt. Men i längden tjänar du nog på att köpa ett täcke för dubbla pengarna, som kanske sedan håller längre än dubbelt så länge som mitt täcke gjorde!
Dom har ju både märkesträns (t.ex. Stübben) och billigare träns där.
De dyrare kvalitétstränsen är det absolut inget fel på, tvärt om !! men däremot skulle jag inte köpa något av deras billigare träns i hundrakronors-klassen. De känns ungefär som papper !! är stela, konstiga och med helt urusel passform !! käkremmen kan vara superlång och nosgrimman räcker knappt till (eller hur det nu var, har inget själv men en i stallet har ett..) Excellencetränset (eller vad det nu heter) som kostar runt femhundralappen ? är det dock inget fel på vad jag har hört. Men jag skulle nog inte köpa träns där som kostar under runt 400:- verkar bara vara slänga i pappersskorgen på direkten...