• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare fejko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 639

fejko

Trådstartare
Sambon och jag är lite nyfikna på Bornholm. Vad finns att se? Är det något man ska undvika?

Bornholm är mysigt. Hela ön är ca 10x20 kilometer stor (liten) så man hinner se det mesta på rätt kort tid. Jag har haft problem med att hitta god mat till vettiga priser, men det går ju inte att undvika att äta.

Tack för ditt svar :)
Hur tar man sig runt? Kan man hyra cykel? Är det mest danska eller svenska turister där?

Jättefina stränder, cykel är nog standardsättet att ta sig runt :) Passa dig för alla spindlar bara..! :eek:

Vi funderar också på en tur dit i sommar. Det ser ut som om man kan köpa en båtbiljett som även gäller på bussarna på ön. Är det ett alternativ? Dvs hur bra är kollektivtrafiken där?

Vi var där för några år sen, och stränderna är helt fantastiska. Det var ett ställe vi var på, tror det hette Dueudde (stavning?), man trodde man var vid Medelhavet, helt fantastiskt. Vi var där en helg, och hann med en hel del grejer under den tiden. När vi var där hade vi bilen med oss över, bor i Sydsverige så det var inte jättelångt för oss att köra till Ystad, men det verkade vara mycket turister som cyklade.

Det är en underbar ö! Jag hade kunnat bosätta mig där om det inte vore för att det är just en ö. :) Det finns mycket att se om man är interesserad av arkeologi och historia. Lilleborg är min favorit men Hammershus är naturligtvis mäktigt.

Liknande trådar

Mat Dax för semlor igen. Vilken nyhet är ni mest nyfikna att prova. Själv ska jag ta tag i hajpen Dubai semla :D 4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 971
Senast: hastflicka
·
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
923
Senast: MJLee
·
Hemmet Har rensat foton i mobilen idag och inser att jag har flera foton jag vill ha utskrivna och också några teman jag vill göra fotoböcker...
Svar
17
· Visningar
431
Senast: cute_beast
·
Samhälle Varför anser du att det är viktigt att följa nyheter? Vad tänker du att folk som inte följer nyheter missar? Jag slutade med nyheter... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 623
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka