Bortskänkes mot hämtning! (Akuthjäp hitåt)

bananabambi

Trådstartare
Liten pissig löpande katt, sköldpaddsfärgad med vita tassar, vit nos och ett galet inre. Ganska exakt ett år gammal (2 mars).

Har du svårt att veta vad du ska göra på nätterna? Vet du inte vad du ska lägga dina hårt insparade pengar på? Älskar du att torka kattpiss? Dammsuga blomjord? Lyssna till ylande vaggvisor varje gång du är hemma? Gillar du att ha en närgången katt hos dig på toaletten? Då har jag katten för dig.

Bortskänkes mot hämtning.
Eller ok, 500 spänn kostar det.
Va? Räcker det inte?
Ok, jag ger en tusenlapp. Mot hämtning. Snarast.


Ok, illa är det inte. Men nära på. Semlan är galen. Bossekraken blir galen. Jag blir galen. Vi alla är galna här hemma och allt beror på Monstret.

Kastrerar man sin honkatt så ska man slippa dennes löpbeteende. Det kan man läsa och höra överallt.

Nu är det ett halvår sedan Semlan kastrerades, och nu har hon börjat löpa. Ordernligt. Hela nätterna (och halva dagarna) sitter hon och yyyyylar, och vråååålar, och skriiiker. Snart får vi djurskyddsnämnden på oss. Det låter som om vi sakta men säkert tar ihjäl katten här inne.

Hon rullar runt på golvet tills hon har samlat upp allt damm i hela lägenheten, statisk blir hon så det bara knastrar om henne. Ålar sig fram. Skriker, morrar och kviiider. Sätter man sig vid bordet kommer hon pinnandes och ska åma runt med magen i vädret: "klappa mig! gosa med mig!". Hon går ner på huk och trampar med ihärdigt bakbenen, svansen rakt upp, gärna mot Bosse. Han fattar ingenting och brukar allt som oftast kontra med att brotta ner henne. :D Men det är ju inte det hon vill. :crazy: :o Sedan kissar hon överallt. Småskvättar stora som femkronor. En fyra fem ställen per natt brukar hon klara av.

Varför i hela fridens namn gör hon så här? Hon ska ju inte löpa när hon är kastrerad. :confused:

Jag tror veterinärerna bara öppnade henne, gick på kafferast och sedan sydde igen henne. Utan att plocka bort någonting. :mad:

Snälla, ni som brukar hjälpa mig, vad ska jag göra?
 
Ring vet! Hon verkar ha någon hormonell obalans. Visserligen kan de bli "lite" tokiga nu på våren, men så starkt löpbeteende, för en katt som är kastrerad som ung, det stämmer inte riktigt.... Hoppas ni hittar en lösning, för löphonor är inte ett dugg roliga... :crazy:
 
Mitt råd är detsamma som det tidigare. Ring veterinären! Dels kan det finnas delar av äggstockarna kvar och då kvarstår löpbeteendet även fast katten inte kan bli dräktig, eller så kan det handla om en tillfällig hormonrubbning och då kan p-piller hjälpa. Om det finns delar kvar av äggstockarna måste hon "omkastreras".
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi tingade valpen med två kulor nere,även på veterinärintyget som gjordes 2 dagar innan hämtning så var bägge nere,när vi väl kommit hem...
Svar
3
· Visningar
10 724
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp