Bukefalos 28 år!

Bostäder hot mot hästgård

Sv: Bostäder hot mot hästgård

jag tycker absolut inte att man ska bygga lägenheter så nära ett stall.... Vi har haft flera sådana fall här att hästägarna har fått flytta för att grannarna har klagat...Då har ändå husen byggt när gården har vart där. helt sjukt:eek:..
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Suck säger jag bara. Hur vanligt är det inte att människor (oftast från en viss storstadsregion) tänker "Vad trevligt att få bo på landet och se alla söta djur varje dag! Inte luktar det nånting från djur väl?!" Och när de sedan börjar klaga så har djurägarna inte en chans att hävda sig trots att det kanske är en gård som haft djur i alla århundrade. De får vackert packa ihop och sälja gården.
Det här är ren och skär utrensning av djurhållare enligt mig. Kommunerna är så byggkåta att de mejar ner allt som står i dess väg bara för att få öka på invånarantalet lite.
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Vad jag inte kan förstå är varför det inte är så att först gäller? Man kan ju inte bygga bostadshus nära hästgårdar som stått på plats i massvis med år och sen tvinga hästgården därifrån .... varför bor vi i ett land som verkar styras av universums största idioter... finns det verkligen ingen med normalhög IQ som vill bli politiker?
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Jag hoppas verkligen inte att dom bygger lägenheter där. Möjligt vis om dom kan skriva på nått papper på att dom inte kan klaga på lukt och så vidare..
Det är ju som uppe i Årsta här i Uppsala. Stallet bran ner för nått år sedan och nu får dom inte bygga upp ett nytt fräscht stall för grannarna klagar på lukten! Tänkte man inte på det när man flyttade dit?
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Vadå? Tänka? Det kan man ju inte göra, kan ju hända att sågspånet man har innan för pannbenet börjar brinna! ;)
Ska ju byggas bostäder "för nära" ett stall här med... Varför kan man inte bara låta stallet vara och om nån gnäller så säger man "skyll dig själv".
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Vilket stall i Årsta är det som har brunnit?
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Suck säger jag bara. Hur vanligt är det inte att människor (oftast från en viss storstadsregion) tänker "Vad trevligt att få bo på landet och se alla söta djur varje dag! Inte luktar det nånting från djur väl?!" Och när de sedan börjar klaga så har djurägarna inte en chans att hävda sig trots att det kanske är en gård som haft djur i alla århundrade. De får vackert packa ihop och sälja gården.
Det här är ren och skär utrensning av djurhållare enligt mig. Kommunerna är så byggkåta att de mejar ner allt som står i dess väg bara för att få öka på invånarantalet lite.

:bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

KL, Det konstiga är ju att du får bygga lägenheter nära en gård och sen klaga så gården får lägga ner sin luktande/låtande osv verksamget.. Detta trots att gården var där först.
Fast! du får inte bygga stall i närheten av lägenheter eftersom lägenheterna var där först..... var är logiken i det? jag är kankse inte nog logiskt för att förstå det...:smirk:
 
Sv: Bostäder hot mot hästgård

Nej, det finns absolut inget sådant logiskt tänkande på de som styr i våra kommuner. Inte när det gäller en sådan underminerad verksamhet som djurhållning. Man står nästan fullkomligt maktlös. De kan skjuta upp processen ett tag t.ex. om man överklagar till högre instanser osv, men det är mest spel för gallerierna. Förr eller senare blir det alltid bebyggelse och då är det bara att gapa och svälja som gäller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Sugen på att lära dig någon ny sport? Det är aldrig för sent, som man lite käckt brukar säga. Men det är ju sant...
Svar
0
· Visningar
672
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Susanne Lindahl, veterinär vid Statens veterinärmedicinska anstalt, är mitt uppe i ett arbete som förhoppningsvis ska begränsa...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Vikingatidens isläggar var gjorda av ben och krävde en annan åkteknik än dagens långfärdsskridskor. I morgon finns chansen att...
Svar
0
· Visningar
813
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (UNT) Hebybon Caroline Kamensky och hästen Tiesto var det enda ekipaget som klarade banan felfritt i de unga ryttarnas final under...
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Aylen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp