Bota halsont på ettåring

Mirre

Trådstartare
Både sonen och jag är förkylda och han verkar ha ont i halsen.
Försöker få i honom glass och honungsvatten men lyckas inte direkt.
Tips någon?

Sv: Bota halsont på ettåring

Ja får bli det.

Han får sova tidigt idag och får alvedon när han lägger sig

Jag har inga bra tips mer än alvedon men lite info... Ge honom inte honung!! Det kan finnas sporer från en bakterie i honung som barn inte ska få i sig innan dom är 2 år....

Jag har inga bra tips mer än alvedon men lite info... Ge honom inte honung!! Det kan finnas sporer från en bakterie i honung som barn inte ska få i sig innan dom är 2 år....

Vad grundar du det på?
Livsmedelsverkets rekommendationer är ingen honungen före 1 års ålder.

Kolla så han inte har prickar i halsen, Elina hade det häromveckan (höstblåsor) och åt ingenting, hon hade såååå ont stackarn. och vi fattade inte att hon hade onda blåsor förrän precis i slutet.
Vi gav piggelin, det var det enda som gick i henne, och lite kylskåpskall välling (äckligt, jag vet, men varm välling gjorde ont så den kalla var det enda som gick ... ).
Glöm inte lite vätskeersättning om du inte får i honom vätska alls.

Vad grundar du det på?
Livsmedelsverkets rekommendationer är ingen honungen före 1 års ålder.

Det stod i infonhäftet vi fick från BVC, antog att dom visste vad dom pysslade med..

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har operationstid om knappt en månad men har pratat med operationskoordinatorn att jag vill få första möjliga återbudstid och med...
Svar
15
· Visningar
631
Senast: bumpo
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 059
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 477
Senast: Sel
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 047
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka