Bukefalos 28 år!

P

PierreB

Hej. Första inlägget här och hoppas att jag lagt in det på rätt "ställe":)
Har köpt en gård och behöver inreda en ekonomi byggnad med nya boxar. Tacksam för förslag vilka som är vettiga i pris samt prisvärda.

Tack på förhand!

Pierre
 
Sv: Boxar?

Vet inte om du vill köpa färdiga boxar el bygga egna? Vi har i ett par stall byggt egna boxar. Har gjort på 2 olika sätt.

1) Skruva fast plankorna i stolparna (liggande plank).

2) Göra hållare på varje stolpe, typ 2 lite tjockare lister, vid varje stolpe, och sen lägga ner planken där (liggande plank). Det är då smidigt om man vill göra om boxarna (tex göra fölboxar etc.).

Annars finns det ju färdiga boxar att köpa! Vet ett ställe som heter Ydregrinden!
 
Sv: Boxar?

Vi har boxar som påminner om dessa: http://www.hammars.com/Horse/HastBoxar.htm

Men det är inte exakt dem. I vilket fall så tycker jag det är dunderbra att alla kanter är inklädda i metall, så hästarna kan inte bita sönder dem. De kan sparka, men det är ändå väldigt tåliga boxar! Har haft våra i 20 år nu och ingen tror att vår inredning är så gammal.

De är också mycket enkla att rengöra och hålla efter! Har även en hemmagjord, grovtimrad box men den blir ju snabbare sliten då det är trä överallt. Ser snyggt ut dock. Är gjord så som zeus förklarar nummer 1.
 
Sv: Boxar?

de flesta färdiga boxar med skjutdörrar har ramar med u-profil som man bara skjuter i plankorna i.. känner du nån som kan svetsa kan du göra lika bra ramar själv..

men på www.hastnet.se finns det en hel bunt med återförsäljare av färdigboxar, dom kommer kompletta med färdigsågat virke men du får skruva ihop allt själv..

själv vill jag hellre ha öppna fronter så jag skulle välja att köpa mellanväggar från en sådan firma och göra front och dörrblad(sväng) i u-profil själv..

jag gillar svävgdörrar för dom är mycket lättare att hålla rent bakom och skenan ovanför skjutdörrarna samlar mycket damm och hö..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, vi har precis köpt en gård med stall utanför stan. En tidigare ägare till gården har haft två hästar, nuvarande ägare som vi köper...
Svar
7
· Visningar
1 355
Senast: Grizelda
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 305
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 402
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp