Bra argument någon !?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lisajacobson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 772
L

lisajacobson

Min häst går i en, tyvärr, väldigt "hårdmarkad" hage, dvs. blött grus som frusit. Både min häst och hans hästkompisar har varma hovar, kan det bero på att de står i en så hård hage ? Vad kan det annars bero på ? Vill ha bra argument mot min granne så att vi kan flytta hans 2 hästar + min, hem till min hage som är betydligt mjukare (inte lerig). Han vill liksom inte att dom ska gå här hos mig, han vill ju såklart ha sina hästar nära sig, han är väll runt 70 så han orkar ju inte ta sig hit (½ km ifrån hans hus) varje dag. Men om han fattar att hästarna inte har det bra i hans hage så ska han nog gå med på det .. hoppas jag >_<
Såå .. snälla, hjälp mig ? :crazy: Vill verkligen inte ha min häst borta hos honom, men eftersom jag såklart inte kan låta honom gå själv här så är jag ganska beroende av min granne och hans hästar. :crazy:

Sv: Bra argument någon !?

Kan du inte erbjuda dig att sköta om de andra två med ex. genomgång & fodring dagligen......Argument i övrigt kan vara svårt..förutom det du redan skrivit....hårt underlag, inget gräs att pilla med.....eller se om du hittar någon annan som hagsällskap !!!

Det är bättre för hästen att stå i en hårdgjord hage än i en som är lerig. Nu sa du iof att din hage ej är lerig, men den kan ju lätt bli efter nga dagars trampande. Jag har dock mycket svårt att tro att dina hästar skulle få varma hovar av att stå i en hård hage.
Om du ändå vill ha hästarna i din hage och 70 åringen tycker det är för jobbigt så får du väl föreslå att du hjälper till att sköta hans häst också:idea:

Ang. varma hovar så är det skillnad på varma hovar och varma hovar. Är de varmare än vanligt?
För hästarnas hovar "ska" ju vara lite varma eller ljumna eftersom blodet strömmar igenom dem, eller vad det nu var. Men de ska inte vara iskalla iallafall.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: EZMK
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
553
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår