Bra "backpackerryggsäck"?

Man kan ha två ryggsäckar och ha den mindre på magen. Det har jag gjort när jag behövt ha både 65litaren och ett handbagage. Min sambo har en liten ospray transporter 40 som är sjukt praktisk till just handbagage. (Jag upptäckte dock nyss att den skiljer sig lite från dagens tranporter 40)
Det är ju standard. Man behöver en dagryggsäck eftersom man inte kan släpa på stora ryggan överallt. Och då hamnar lilleryggan på magen (där man dessutom har bra koll på där man har värdesaker)
 
Jag hade gått och fått utprovat, min 65 liters Osprey är fortfarande i perfekt skick efter tio års använding (och konstant övervikt vid fält arbete) men jag gick till en bra affär och fick rätt längd för min rygg. Man vet aldrig det kan ju vara så att ett annat märke passar bättre för din rygg.

Jag har dock bott, rest och levt med enbart hand baggage sedan Augusti. Då har jag ändå en laptop med mig och laddare som tar mycket vikt (måste pga jobb) men kommer ändå undan med 9kg. Det är helt UNDERBART SKÖNT att inte släpa med mig mer. Jag gjorde ett instagram inlägg om hur jag packar och vad jag har med mig för någon månad sedand men mitt topp tips är att handtvätt är funkar fint (maskin en gång i månaden) och att en bra scarf funkar som både beach lakan, scarf, solskydd på huvudet, emergency bad lakan, kjol och för att täcka axlarna när det behövs.
 
Men varför vill du ha en ryggsäck? Varför funkar inte en vanlig resväska på 4 hjul som du slipper bära? Ska ni ut i eländig terräng där det inte går att putta en väska eller varför vill du ha en ryggsäck?

Jag har rest en hel del i mitt liv och jag är alltid lika fundersam över folk som väljer att bära sina saker istället för att ta ett mycket enklare alternativ på normala resor. En ryggsäck är opraktisk att packa i, du har ingen bra överblick, svårt att ta upp saker du kanske behöver utan att packa om halva ryggsäcken och allting blir skrynkligt eftersom du inte kan vika det på ett vettigt sätt. Det är svårt med alla remmar på flygplatsen och flera gånger har mitt resesällskap behövt lämna in ryggsäcken på specialbagage, vilket är så himla onödigt. Dessutom måste man bära skiten på flygplatsen och sen överallt dit man ska!
Om man vill vara rörlig i bara lite svårare terräng än inne på flygplatsen, är ju ryggsäck klart att föredra. Och om man tex har barn med sig, är det rätt skönt att ha händerna fria.
 
Om man vill vara rörlig i bara lite svårare terräng än inne på flygplatsen, är ju ryggsäck klart att föredra. Och om man tex har barn med sig, är det rätt skönt att ha händerna fria.
Jag kan tänka mig att det kan vara nyttigare att bära med rygg/höfter än att dra en rullväska oberoende på hur den dras. Blir mycket rörelse i armar och händer, man ha bara en hand ledig och man är på sätt och vis inte fri om händerna så länge man har väskan. Jag skulle personligen inte tänka mig något annat än ryggsäck, det är ju så befriande med händerna fria! :)
 
Men varför vill du ha en ryggsäck? Varför funkar inte en vanlig resväska på 4 hjul som du slipper bära? Ska ni ut i eländig terräng där det inte går att putta en väska eller varför vill du ha en ryggsäck?

Jag har rest en hel del i mitt liv och jag är alltid lika fundersam över folk som väljer att bära sina saker istället för att ta ett mycket enklare alternativ på normala resor. En ryggsäck är opraktisk att packa i, du har ingen bra överblick, svårt att ta upp saker du kanske behöver utan att packa om halva ryggsäcken och allting blir skrynkligt eftersom du inte kan vika det på ett vettigt sätt. Det är svårt med alla remmar på flygplatsen och flera gånger har mitt resesällskap behövt lämna in ryggsäcken på specialbagage, vilket är så himla onödigt. Dessutom måste man bära skiten på flygplatsen och sen överallt dit man ska!

Det är helt sjukt obekvämt med en resväska. Förstår inte överhuvudtaget folk som orkar med skiten.
Har du tur överlever hjulen i flygplatsen (du har fortfarandex2 med tid att ta dig egenom flygplatsen), och i många länder finns det x0 med chans att du kan rulla skiten nedför gatan. Sen är de sjukt obekväma att packa i? Enbärt bekväm om du är snor rik i typ hela världen och även då är det obekvämt (jag över vinner lätt alla på flygplatsen med deras rull väskor även om jag är tvungen att ta med mig full fält utrustning + häften vet inte ens hur fan man puttar en väska och är mest i vägen för alla andra. Man behöver inte ta med sig hela hemmet om man är på semester, snarare det motsatta).

Packing sacks vinner livet och de överlever i över 10 år, köp olika färger och storlekar. Skit lätt att packa och få det i minimal storlek, och separera grejer i.

Rull väskor turister är de lägsta formerna, sen kommer de som bär typ 20kg på ryggen :meh::cautious::wtf:
 
Jag kan tänka mig att det kan vara nyttigare att bära med rygg/höfter än att dra en rullväska oberoende på hur den dras. Blir mycket rörelse i armar och händer, man ha bara en hand ledig och man är på sätt och vis inte fri om händerna så länge man har väskan. Jag skulle personligen inte tänka mig något annat än ryggsäck, det är ju så befriande med händerna fria! :)
Rullväskor är sjukt obekväma ;) Så du har helt rätt ( de överges snabbt av anlednignar som du och andra angivit i andra inlägg) .
 
Rullväskor är sjukt obekväma ;) Så du har helt rätt ( de överges snabbt av anlednignar som du och andra angivit i andra inlägg) .
Ja en riktigt packad ryggsäck som sitter brekvämt väger ju inget och är inte ens i vägen, svårt att ens komma ihåg att man har den där. Jag som har teknikkäpp (blindkäpp)skulle bli knäpp på att aldrig ha någon hand ledig alls med en rullväska, det är ryggsäck som gäller för min del, när jag handlar, när jag ska i väg på någon övernattning eller bara ska i väg en stund. Jag tror jag är så van vid min ryggsäck att den sitter som klistrad och har separationsångest från mig!:o:D
 
Fjällräven Abisko. Den ligger skönt på ryggen samt spännband över höft och bröst. På höftbanden finns fickor för tex plånbok och andra grejer man vill ha nära till hands. Botten på ryggsäcken är hård så den står alltid upp och är vattentät. Det medföljer även regnskydd. Den finns som 55l 65l 75l och 75l.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp