Bra, billig klippmaskin?

PonyPowers

Trådstartare
Några förslag på en bra, billig klippmaskin (gärna under 2000 kr), har idag biltemas pälstrimmer så en mindre maskin funkar också då hästen har bra tålamod än så länge 😂

Har kollat lite på Lister Allegra, någon som har erfarenheter av den?
 
Tycker den, julas, funkar bra tycker jag. Bra värde för kostnaden men naturligtvis ingen proffsmaskin.
 
Några förslag på en bra, billig klippmaskin (gärna under 2000 kr), har idag biltemas pälstrimmer så en mindre maskin funkar också då hästen har bra tålamod än så länge 😂

Har kollat lite på Lister Allegra, någon som har erfarenheter av den?
Jag har en lister allegra. Toppenbra är den! Klipper tjock päls lika enkelt som man skär smör med het kniv. Första klippmaskinen som överhuvudtaget har klarat min ena hästs tjocka och mjuka päls (vi pratar päls som är 7-8 cm tjock och mjuk som babyfjun) utan minsta tugg eller krångel och då har tidigare maskiner varit betydligt större och dyrare. Lätt är den också och tystgående. Eftersom den är så lätt att klippa med både vad gäller själva klippningen och att hålla i den så är det inga problem att klippa lite större områden heller och man kommer åt överallt. Den lämnar inga fula ränder överhuvudtaget.
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 069
Senast: JohannaB
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 868
Senast: hastflicka
·
Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
952
Senast: Bri
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
1 427
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp