Bra, billig klippmaskin?

PonyPowers

Trådstartare
Några förslag på en bra, billig klippmaskin (gärna under 2000 kr), har idag biltemas pälstrimmer så en mindre maskin funkar också då hästen har bra tålamod än så länge 😂

Har kollat lite på Lister Allegra, någon som har erfarenheter av den?

Några förslag på en bra, billig klippmaskin (gärna under 2000 kr), har idag biltemas pälstrimmer så en mindre maskin funkar också då hästen har bra tålamod än så länge 😂

Har kollat lite på Lister Allegra, någon som har erfarenheter av den?
Jag har en lister allegra. Toppenbra är den! Klipper tjock päls lika enkelt som man skär smör med het kniv. Första klippmaskinen som överhuvudtaget har klarat min ena hästs tjocka och mjuka päls (vi pratar päls som är 7-8 cm tjock och mjuk som babyfjun) utan minsta tugg eller krångel och då har tidigare maskiner varit betydligt större och dyrare. Lätt är den också och tystgående. Eftersom den är så lätt att klippa med både vad gäller själva klippningen och att hålla i den så är det inga problem att klippa lite större områden heller och man kommer åt överallt. Den lämnar inga fula ränder överhuvudtaget.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 253
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Tjatter Det kryllar ju av Qashqaier på vägarna, så någon här inne lär väl ha erfarenheter av en sådan. Jag måste verkligen snart köpa ny bil... 2
Svar
22
· Visningar
664
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Jobba som veterinär
  • 12 kvm utbyggnad?

Hund, Katt, Andra Djur