bra eller inte?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 904
K

knasenknas

har tänkt att köpa stallbandage. pga min häst har gallor har jga tänkt att börja linda, men med stallbandage behöver man ju inte linda, å den som släpper ut på morgonen behöver ju inte stå där å krångla :banana:
min fråga är tror ni att dom ger samma effetkt som lindor? just det med gallor, och tror ni att dom är bra?

:confused:

Sv: bra eller inte?

jag förstår efter en stunds funderande vad det var du menade!!
Stallbandage så tänker jag på lindor, men som sagt nu vet jag var du menar..
jag har inte provat, men det är inget alternativ för oss. våra pållar är lindade både ute och inne istället för att linda inne och sedan ta på benskydd..
Men jag _tror_(observera, TROR) inte att det ger samma effekt.. Men nån här kanske har provat?!

Jag har de från Veredus och de funkar bra, de ger inte samma effekt som när hästarna är lindade men helt ok, jag märker skillnad på gallorna.

vart har du köpt dom då??men det är ju för gallorna jga vill ha antingen sådana eller lindor. :banana:

Tycker det är lite märkligt att ni är mer bekymrade för vilka benskydd ni ska använda än VARFÖR era hästar får gallor! Det måste finnas en orsak till att hästens kropp reagerar så.

Ryver skrev:
Tycker det är lite märkligt att ni är mer bekymrade för vilka benskydd ni ska använda än VARFÖR era hästar får gallor! Det måste finnas en orsak till att hästens kropp reagerar så.

Min häst har haft det hur länge som helst, och hon är hur frisk som helst.

CosmicQueen skrev:
Menar du sådanna som finns på Hööks. med en padd innuti och kardborre på utsidan typ?

ja det är sådana jag menar?

knasenknas skrev:
ja det är sådana jag menar?

min kompis har sådana (hööks skydden) till sin 22 åriga arab som har åldersgallor på bak och de funkar hur bra som helst. är en budgetvariant iåf men huvudsaken är att de funkar. han har elefantben utan skydden men med är de normala. :smirk:

hästar kan ju faktiskt få gallor av massa olika saker, fodergallor, åldersgallor, pga skada, dåliga ben i övrigt osv. det behöver inte vara så att det går att åtgärda på annat sätt än att linda hlr. det är inte normalt för hästen att stå stilla inne i stallet på natten (11 h igenomsnitt) så inte konstigt att de får gallor. :cool:

min häst blir lindad på alla fyra med fleecebandage nu, vets. råd eftersom han är lite svag i fram o. bakkotorna.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 457
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31