Bra kamera att ta bilder med

hallo

Trådstartare
Hej!
Jag undrar vilken kamera som är bäst att ta bilder med i ridhus när man hoppar, dom blir ofta suddiga och ridhuset vi är i är alltid dålig belysning .
Vilken kamera skulle du / ni rekommendera?
Vill inte ha mån jättesdyr men ge gärna förslag vart man kan hitta dom oxå:)

Sv: Bra kamera att ta bilder med

Det du behöver är två saker: En kamera som hanterar höga ISO-värden bra och ett ljusstarkt objektiv. Med andra ord behöver du en systemkamera.
Sedan beror det ju så klart på vad du menar med bra bilder.

Generellt inom fotografering så är det så att ljus kostar. Ju bättre bilder du vill kunna ta i dåligt ljus, desto dyrare är det.

Stämmer in i det som via säger. Finns ingen vanlig kamera som klarar av detta bra. Blixt är inte heller att tänka på då det bara lyser upp någon meter framför kameran och i ett ridhus får man garanterat fläckar av allt damm som reflekteras.
Det är verkligen dyrt med bra ljusstarka objektiv.. speciellt om det ska vara ett Zoom objektiv som jag tycker man behöver när man ska fota hästar på en ridbana..

Det du behöver är två saker: En kamera som hanterar höga ISO-värden bra och ett ljusstarkt objektiv. Med andra ord behöver du en systemkamera.
Sedan beror det ju så klart på vad du menar med bra bilder.

Generellt inom fotografering så är det så att ljus kostar. Ju bättre bilder du vill kunna ta i dåligt ljus, desto dyrare är det.

Jag skulle påstå att man behöver tre saker:

- en kamera som är bra på höga ISO
- ett ljusstart objektiv
- kunskap om hur man på bästa sätt optimerar och hanterar kameran och objektivet.

Jag vet inte hur många gånger man har hört "åh vad fina bilder jag vill också ha en bra kamera". Och ja jag blir irriterad :p

- ett ljusstart objektiv
- kunskap om hur man på bästa sätt optimerar och hanterar kameran och objektivet.

Jag vet inte hur många gånger man har hört "åh vad fina bilder jag vill också ha en bra kamera". Och ja jag blir irriterad :p

Jag har haft en fin kamera och lyckades av misstag såklart ta ett par bra bilder. Jag hade inte kunskapen och intresset att lära mig så jag gav bort min fina kamera. Nu har jag bara telefonkameran mest.

- ett ljusstart objektiv

Sånt blir jag också såååå irriterad på :p!! Inte å mina egna vägar eftersom jag är en okunnig hobbyfotograf (som mest kör på autoläge på systemkameran :o), men jag har tre kompisar som är fantastiska proffsfotografer med egna firmor och som tar helt otroliga kort, och att då höra någon säga "ååååh jag vill också ha en så bra kamera så jag kan ta sådana kort" det får blodet att koka i mig :D!!!

FFS, det krävs kunnighet, erfarenhet och TALANG för att ta sådana foton, inte bara en dyr, bra kamera (även om den givetvis hjälper till lite, lite på vägen)

- ett ljusstart objektiv

Du har HELT rätt och jag blir också irriterad på sånt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 411
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 691
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31