Bra märke på förbygel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare rewilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 624
R

rewilo

Måste köpa en förbygel åt min kille,, men tycker att det är svårt i denna djungel av dem att veta vilka som är bra.. Hoppas på hjälp här!:bump:
Jag har kollat på en GG och en Globus.. Och sen, vad är bäst? Helt i läder eller med resår? Och det måste vara en som inte ligger på manken, utan knäpps i sadeln då han så lätt får skavsår..

Sv: Bra märke på förbygel

kingston har en bra på börjes. ska själv köpa den. kostar under 300 med resår

Ok. Men jag hade nog tänkt att köpa nåt i lite högre prisklass.. Har tyvärr ingen bra erfarenhet av de lite billigare produkterna. Vill inte låta som nån märkesryttare nu.. Köpte billigare utrustning förr, men de höll inte särskilt länge.:(
Men tack i alla fall!:bow:

globus är ju inte direkt kända för sin strålande kvalitét direkt :p

CWD har ruskigt fina även equipe!

Jag har själv en från TCH som jag är jättenöjd med, dock inte ett supermärke sen den duger nog inte åt dig.

Behöver absolut inte nå supermärken!!!:eek: Mellanklass känns ju bra.. Kvalitét brukar väl dock löna sig i längden..?:smirk:
Nä, jag har hört att Globus inte ska vara särskilt bra, ingen egen erfarenhet av de dock. Förutom ett pannband som gick sönder efter två veckor.. Därför tvekar jag där..
Annars då? Med eller utan resår? Vad tycker ni?

Jag har en från Lyckås som är super. De har faktisktriktigt bra läder för sin prisklass!

hoppas det går bra att jag också frågar en "förbygelfråga"?
Hur är Chetak? Fick för mig att det är samma som Globus, har jag fel :confused:?
Funderar på att köpa denna om den kan vara bra...

Capone från Kings är bra läder tycker jag! Snygga förbyglar har dom oxå (i resår).

har sadelgjord och förbygel av chetak, helt enkelt mums :love:

Har en CWD och kan bara säga en sak om den: :love:

Jag giller inte resår eftersom de töjer sig, och de håller inte kvar sadeln på samma sett på en i helt läder. Men det är ju en smaksak.
Finns ju en massa att välja på, HG, GG, CWD, Prestige mm.

CWD är bäst!!!!
CopyofPICT3912.jpg

CopyofPICT3913.jpg

Den var snygg!!:love:

Kul att få så många tips! Finns CWD bara att beställa på inernet, eller vet nån vart de säljs?

Funderar även att kolla mer på en equippe.. sadeln som är av det märket älskar jag! (en expression)

Toprider är den svenska återförsäljaren av CWD.

Jag tycler inte Kingstin är av sämre läder än vare sig Globus, Chetak, Capone eller GG. Lyckås har jag bara hört bra om men inte klämt på själv.

Många säger CWD men det är knappast någon mellanprisklass vi talar om då. På den prisnivån SKA det vara bra grejer, bättre att rekommendera något mer prisvärt.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025