Bra o billiga regntäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare AtletShipping
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 992
A

AtletShipping

Ska snart köpa ett nytt men jag är inte säker på vilka som är bra och inte bra.
Har ett helt nytt från termo master som är vattentätt på ryggen men läcker in på bogarna (då hade det oxå regnat hela dagen) men vet inte hur länge det är bra, det täcket var inte så dyrt iheller.
Behöver ett till regntäcke nu.
Men vet inte vilket jag ska köpa..
Vilket är det bästa billigaste märket som klarar att det regnar en hel dag på utan att det läcker in så mkt framförallt ryggen och korset?
Hur många ggr klarar thermo master täcken att tvättas och impregeras att hålla sig vattentätt?

Sv: Bra o billiga regntäcken

Jag har ett Himalaya regn från Börjes, kostar 349:- + frakt om jag inte minns fel, inte mkt dyrare isåfall

Det sitter i alla kanon, andas och tål mycket regn! Här regnar det så gott som hela tiden och ännu har det inte släppt in vatten. Hästen går ute med det dygnet runt för övrigt. Kanontäcke!

det finns bara ett märke som håller år efter år men det är inte billigt men å andra sidan håller det ju så i längden blir det nog inte så dyrt horseware rambo är namnet

Det håller inte jag med om, har en kompis som årligen investerar i nya horsewear täcken eftersom de antingen går sönder eller släpper igenom vatten.
Känner flera som har gett upp på Horse wear eftersom de inte håller.
Själv tycker jag det är löjligt att lägga så mkt på ett täcke, jag köper från börjes och ett täcke jag köpte -96 används fortfarande och är fortfarande helt, varmt och vattentätt. Det täcket kostade 349:- och är lätt det bästa jag någonsin haft.
Likadant med de regntäcken jag har från Börjes nu, även om de går sönder efter 2-3 säsonger kan man köpa ett nytt krisar det sig så kan man köpa det på rak arm utan att spara till det (jag är inte särskilt rik iaf) Så länge de billiga täckena håller och fyller sin funktion så köper jag dem.

Därimot så är bucas det mest hållbara täcket jag vet, det tål ALLT dock sitter det så innihelvete dåligt på mina hästar med breda bogar.

Men nu handlade tråden om billiga täcken ;)

Shires håller tätt och är billiga.

Shires kan man hitta billigt på EKO:- eller så kan man gå in på www.ridsportshopen.com och titta, de har rea på täcken just nu!

Jag har ett Shires Stormbraker med 100 g fyllning, det är kanon!!

Shires sitter väldigt bra fast det jag köpte för några år sedan (när dom dök upp på marknaden) och ett som en kompis köpte för ett par veckor sedan läcker som såll, kan ju vara måndags exemplar, finns ju av det mesta :)

Det med 100 gr fyllning har jag osså, fick dom i förra veckan. Kanontäcken till ett superpris ju. :)

Ska du ha ett täcke som inte regnar in vid bogen så måste du ju ha helhals. För annars så kommer det ju alltid in regn från halsen som rinner ner på bogarna...

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 402
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 746
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 061
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka