Nominous
Trådstartare
Jag ska ta och inhandla mig ett par nya hoppskydd inför vårens träningsstart är det tänkt.
Dem jag har nu duger helt enkelt inte. Rider ofta i dressyrskydden som sitter bättre och skyddar bättre.
Men jag vill nu ha ett par riktiga hoppskydd.
Så kom igen och brainstorma vilka skydd NI gillar och rekommenderar!! Gärna bild om ni har.
Mina kriterier:
Bra kvalité
Bra passform
Snygga
Svarta
Matchande fram och bakskydd
Bak skall vara kotskydd, inte runtgående liknande teknikskydd eller liknande.
Bakskydden är de viktigaste som skall skydda bra och gärna långt ner på kotan, det är där han stryker sig.
Pris upp till ca 2500kr komplett.
(Ett + om de är något så när lämpliga i terräng sedan som vi även kommer börja träna lite smått i sommar, annars fixar jag rena terrängskydd senare.)
Kom igen och ge mig tips
Själv har jag hittills förälskat mig i typen liknande Veredus carbon gel. Dem bakskydden sitter som en smäck på han. De går ganska långt ner och skyddar underkant av kotan. Men det finns ju sååååå mycket mer alternativ!
Men jag vill nu ha ett par riktiga hoppskydd.
Så kom igen och brainstorma vilka skydd NI gillar och rekommenderar!! Gärna bild om ni har.
Mina kriterier:
Bra kvalité
Bra passform
Snygga
Svarta
Matchande fram och bakskydd
Bak skall vara kotskydd, inte runtgående liknande teknikskydd eller liknande.
Bakskydden är de viktigaste som skall skydda bra och gärna långt ner på kotan, det är där han stryker sig.
Pris upp till ca 2500kr komplett.
(Ett + om de är något så när lämpliga i terräng sedan som vi även kommer börja träna lite smått i sommar, annars fixar jag rena terrängskydd senare.)
Kom igen och ge mig tips
Själv har jag hittills förälskat mig i typen liknande Veredus carbon gel. Dem bakskydden sitter som en smäck på han. De går ganska långt ner och skyddar underkant av kotan. Men det finns ju sååååå mycket mer alternativ!