Bukefalos 28 år!

Bra sport-bh

Bison

Trådstartare
Det finns så mycket att välja på och efter att jag surfat runt och tittat på massa sidor utan att veta vad jag ska köpa är tålamodet slut.

De ska användas vid ridning, har inte särskilt stora tuttar och behöver inte mycket stöd, ingen knäppning i ryggen, inte massa smala band som sitter kors och tvärs, snabbtorkande, mjukt men stadigt band under brösten.
Neutrala färger.

Tips mottages mycket tacksamt.
 
Vanlig stay in place?

Vanlig vadå 😅
Alltså det finns ju hur många som helst på alla sidor. Har inte riktigt tid att gå i affärer men på en hemsida går det inte riktigt att få grepp om material och hur banden under sitter.

Nu har jag ett gäng från Pierre Robert som jag fått. De är helt okej men jag tycker inte de är värda sitt pris.
 
Jag tycker att Blacc som kan beställas på sportamore är prisvärda. Fungerar ypperligt på min inte allt för stora byst (75C), vid såväl ridning som löpning. Det finns både tunna och lite tjockare modeller.
 
Jag tycker Nike har en helt okej, väldigt basic bh. Kommer inte ihåg vad den heter dock... Classic kanske.

Casall Iconic är också bra men lite dyrare.
 
Ellos har en del, traditionell modell under 200 kr. Sloggi är en av dem. Använder dock inte de modellerna så jag kan inte rekommendera något särskilt, men priserna ligger vettigt.
 
Kolla om någon förening i ditt område säljer New Body!
Jag har många kunder som älskar deras sport-BHar.
 
Jag använder nästan bara den sömlösa sport-bhn från Stay in place. Den heter Rib Seamless. Sjukt skön! Jag har 6 st likadana 😁
Den är väldigt stabil men gör inte ont någonstans. Ingen obehaglig bygel eller hårda sömmar som trycker. Mer sådär jämnt tryck överallt.

https://www.stayinplace.com/se/sv/product/rib-seamless-sports-bra-dusty-rose-901215S007.html

Finns i diverse färger. Rea på en del på deras hemsida 😊

Det låter perfekt 😍
Precis den känslan jag vill åt, mjukt, inga sömmar och ett jämt tryck överallt.
Bra pris också!
 
Det låter perfekt 😍
Precis den känslan jag vill åt, mjukt, inga sömmar och ett jämt tryck överallt.
Bra pris också!
ja jag gillar verkligen! Annars tycker jag många andra sport-bhar bara sitter jättehårt runt bröstkorgen men är helt slappa i tyget just över brösten🤮
 
Jag tycker att Blacc som kan beställas på sportamore är prisvärda. Fungerar ypperligt på min inte allt för stora byst (75C), vid såväl ridning som löpning. Det finns både tunna och lite tjockare modeller.
Jag som tänkte tipsa om Pierre Robert, men de hade du ju redan provat. Annars brukar de vara billiga i vissa matbutiker lite då och då, så då brukar jag passa på att köpa.
Får haka på detta tips istället, har flera träningströjor från samma märke (blacc) som har bra kvalitet trots många tvättar. Så då vågar jag tro att sportbharna också är bra gjorda 🙂
 
Tipsar om Dechatlon. Har köpt mycket sportkläder och även skor därifrån. Oftast bra grejer om man inte väljer de allra billigaste (fast ibland riktigt bra då också) samt fri retur om det inte passar.

Jag har beställt lite olika för att testa, skickat tillbaka det jag inte ville ha och ibland sedan beställt fler färger av de plagg som jag tyckte var bäst. Returlapp är med i paketet och återbetalningen har alltid varit snabb.
 
Det finns så mycket att välja på och efter att jag surfat runt och tittat på massa sidor utan att veta vad jag ska köpa är tålamodet slut.

De ska användas vid ridning, har inte särskilt stora tuttar och behöver inte mycket stöd, ingen knäppning i ryggen, inte massa smala band som sitter kors och tvärs, snabbtorkande, mjukt men stadigt band under brösten.
Neutrala färger.

Tips mottages mycket tacksamt.

Jag har endast från hm och tycker dom funkat prima. Har dom på jobbet där jag rör mig mycket :)
 
Casall Iconic som nämnts tidigare är min favorit för både ridning och löpning, har även Röhnisch i liknande utförande men tycker den kan ge känslan av lite ojämnt och väl hårt tryck kring bröstkorgen ibland. Har för mig att jag hittat också mer neutrala färger på Casall på rea ibland, de finns då och då för halva priset men då i mer udda färg/mönsterkombinationer.
 

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 490
Senast: Fiorano
·
Äldre Jag vet att kraftigare band är bättre, eftersom de fördelar trycket bättre och allt det där. Men jag behöver en bh med smala axelband...
Svar
19
· Visningar
2 323
Senast: Missel
·
Utrustning Har ett bekymmer som jag inte vet huruvida det är ett stort problem eller ej. Köpte en ny häst. Fullblod 8år. Gick med SMAL passier...
Svar
12
· Visningar
2 221
Senast: MonteRose
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 182
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Allergiutredning
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Lätt E

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp