Bra täcken?

nexxa

Trådstartare
Håller på att bli knäpp på mina täcken åt hästarna just nu :devil:
Många täcken har en rätt låg bog och liksom 'fastnar' undertill så hästen blir helt stapplig (trots att täcket sitter jätte löst är det precis som om något drar ihopa dem :crazy: )
Så nu vill jag ha hjälp att hitta täcke med bogveck, snabbknäppe både regn och vinter. Observera att jag vill ligga under 1000:-/täcke då båda är bra på att pajja täcken oavsett prisklass och kvalité.

Tacksam för många svar,länkar etc :bow:

Sv: Bra täcken?

hej, jag tycker hööks har jätte bra och billiga täckn, tex ett fint blått regn täcke med bogveck, och massa fina termotäcken. hoppas du hittar de du söker.:rofl:

Fröken_Skåne skrev:
Håller på att bli knäpp på mina täcken åt hästarna just nu :devil:
Många täcken har en rätt låg bog och liksom 'fastnar' undertill så hästen blir helt stapplig (trots att täcket sitter jätte löst är det precis som om något drar ihopa dem :crazy: )
Så nu vill jag ha hjälp att hitta täcke med bogveck, snabbknäppe både regn och vinter. Observera att jag vill ligga under 1000:-/täcke då båda är bra på att pajja täcken oavsett prisklass och kvalité.

Tacksam för många svar,länkar etc :bow:
Köp från Exlu:love: sive, finns hemsida med samma namn. Jag lovar att dom täckena INTE går söner. Har ett själv, modellen med "gubbveck" ligger mycket bättre än dom med bogveck och hästen får inge skav.

Det är de mesta täckena från hööks som klabbar :angel: Inte alla, men ska kolla närmre på ett par där :)

Jag tänker aldrig köpa något annat än horseware nu, jag är frälst :love: det enda som passar min dam som har ganska tanig bog.

Mina har många täcken från Shires. Dom är högt skurna i halsen, väldigt ställbara och har snabbknäppen och bogväck. Och oerhört prisvärda! :)

Jag tycker Källquists Horsesaver är bra täcken. Jag har ett sånt och det sitter ganska löst (rörligt för hästen) men det hänger ändå inte ner.

Fast hon ville ligga under 1000 kr, då är det "bara" vissa Amigo täcken som gäller.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 421
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 006
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka