Bra tips på lösgörandeövningar

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Canoó
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 839
C

Canoó

Hoppas jag lägger det här rätt nu. Min häst har stått som sjukHerre sen början av Juni och är nu riden ca 1 månad. Med mycket stillhet kommer stelhet.

Nu har jag en Herre som är jättestel i framdelen framförallt i frambenen.

Skulle vilja ha tips på bra övningar som hjälper mot stelhet. Ska självklart ta hjälp av en instruktör men vill ändå ha tips från andra håll.
Även pratat med kiropraktor som kollade på hästen igår och han har inte ont någonstans.

Alla tips är välkomna =)

Sv: Bra tips på lösgörandeövningar

"Mini serpentiner" är jätte bra, öppnor & slutor och bakdelsvändningar. Även mycket volter i varierad storlek.

Hoppas allt löser sig för er & din häst blir mer rörlig :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Squie
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 706
Senast: Liten
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 795
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka