Bra träningstights och skor

Gulis

Trådstartare
Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker det är så svårt att hitta rätt i tightsdjungeln och behöver lite tips på bra sådana, som passar till olika typer av träning och som framför allt inte korvar sig och åker ner i midjan. Jag är normalviktig men magen är ju inte platt precis utan har alltid haft lite ”bullig” mage oavsett vad jag vägt. Har lite rumpa men inte väldigt stor i förhållande till resten av kroppen. Kan tänka mig att lägga upp till 700-800 kr om det är bra, men vill inte köpa på chans om jag inte vet att de passar mina krav.

Är också lite vilse vad gäller bra och sköna träningsskor för innebruk. Just nu använder jag mina gamla löparskor men de är långt ifrån idealiska :o. Fattar att det beror på hur ens fot är men om någon kan peka i rätt riktning mot en bra och plånboksvänlig sko vore jag tacksam.
 
Tycker HM har bra tights, jag vill inte lägga multum med pengar på träningskläder 😅 kör bara med shorts därifrån.

När jag styrketränar använder jag mina gamla converse eller vans.
 
Jag gillar kompressionstights och använder tights från 2xu, dock inte till gymmet men till löpning, fotboll och återhämtning!
På gymmet använder jag shorts och kör utan skor! 😁
 
Jag vill ha bra benfickor på mina tights, och upptäckte på det sättet Senita athletics. Fantastiskt sköna och hyfsat prisvärda med tanke på hur bra de är, men tyvärr blir det ju rätt mycket frakt att betala om man bara ska ha ett par.
 
Just nu använder jag nästan enbart Röhnisch flattering high waist. Tyckte de var för höga i midjan först men nu gillar jag det. Åker inte ner, ej genomskinliga och benficka. Finns i lite olika varianter, kortare längd och curved.

Jag har några skor från under armour. De var ganska billiga (jämfört med hoka som jag använder utomhus 😅) och funkar bra på gymmet.
 
Tycker HM har bra tights, jag vill inte lägga multum med pengar på träningskläder 😅 kör bara med shorts därifrån.

När jag styrketränar använder jag mina gamla converse eller vans.
Ska kika på HM, om inte för att det är bra att ha ett par extra som inte är så dyra.

Skor måste jag ha lite allround, i styrketräningen spelar det väl inte så stor roll, där funkar mina gamla löparskor men i andra övningar är de inte kanon ;)
 
Just nu använder jag nästan enbart Röhnisch flattering high waist. Tyckte de var för höga i midjan först men nu gillar jag det. Åker inte ner, ej genomskinliga och benficka. Finns i lite olika varianter, kortare längd och curved.

Jag har några skor från under armour. De var ganska billiga (jämfört med hoka som jag använder utomhus 😅) och funkar bra på gymmet.
Dessa ska jag kika på!

Vet du om under armour finns hos fysik butik? Vi har de vanliga, stora kedjorna i stan. Vill helst kunna prova fysiskt utan att behöva mecka med returer.
 
Säger också HM! 199:- för helt grymma tights med fickor på båda benen!
Älskar mina och har tre par vanliga, och ett par lite fodrade som kostar en hundring mer.
Köp!

Jag som brukar ha Medium har både Medium och Small i mina. Medium kasar något så föredrar de jag har i Small.
 
Säger också HM! 199:- för helt grymma tights med fickor på båda benen!
Älskar mina och har tre par vanliga, och ett par lite fodrade som kostar en hundring mer.
Köp!

Jag som brukar ha Medium har både Medium och Small i mina. Medium kasar något så föredrar de jag har i Small.
Ska springa ned på stan idag och testa. Efter att ha gått ner 5-6 kg i höst ligger jag nog mellan S och M så ska ta med mig ditt tips om att välja den mindre storleken.
 
Jag har använt Drop of Mindfulness i flera år och de har suttit jättebra. De är dessutom billigare än många andra träningstights. Tyvärr verkar de inte tillverka så många av den modell jag använt (Eden), så ska jag ska nog gå över till Stronger istället. Har hört väldigt bra om dem.
 
Det blev ett par från HM idag och de ska testas på träningen i morgon, då blir det PT-pass så de lär få visa vad de går för 😁

Men jag ska nog skaffa ett par till att växla mellan och då är jag sugen på ett par från Stronger.

Ska även kika om Stadium eller Intersport har några under armour att prova!

Tack för alla tips!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp