Bra TV-program om hundar?

Sv: Bra TV-program om hundar?

Vilken typ av hundprogram som helst med Svartberg, Bodfäldt och/eller Brandel vore trevligt att få se på TV :d

Jag skulle vilja se ett program som informerade om olika hundsporter! Tex halvtimmeslånga avsnitt där man fick veta vad agility är, vad man bör tänka på när man ska träna, hur tävlingar går till osv. Det skulle filmas både totala nybörjare och erfarna ekipage samt på tävling och kanske små frågor till medverkande i stil med "vad har du för hund och varför håller du på med den här sporten?". Det finns ju så många hundsporter man kunde ha med på sådant. Agility, lydnad, rallylydnad, lure coursing, bruksgrenarna, hundkapp, freestyle osv.

Sedan gillar jag faktiskt själva grundidén med "101 dogs" som kan ses på animal planet (http://animal.discovery.com/tv/dogs-101/)
Ett sådant program, fast svenskt och där det INTE pratades om "taxen är en utmärkt lägnhetshund som kan gå på låda och motioneras i korridoren" (:devil:) vore bra tror jag! Det skulle ju inte behövas 101 hundraser med, men några ur varje rasgrupp iaf för att visa människor hur otroligt många raser det finns. Får man dessutom med info om vad uppfödarna gör för rasen (med hälsoundersökningar osv) så kan det nog vara något som får folk att öppna ögonen lite mer för seriös hundavel.

Ett låååångt program om modern forskning inom området hundar och vargars beteende och flockbildning.

Även andra fakta-program om genetik, hälsa, inlärning och olika raser.

Åh så intressant det skulle jag också vilja se! Tycker sånt är jätteintressant! Skulle kolla på program som tar upp hunden och människans relation också om rang kan existera mellan oss och liknande program!

Nåt med Per Jensen och jag bandar direkt!

Både kunnig och trevlig att lyssna på.

Vanlig hundträning, då blir det Eva Bodfält

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
1 948
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 479
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 500
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår