Bra Westernsadel

linafina

Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite tips på bra westernsadlar. Tanken är att köpa en bra begagnad som hästen kan ha ett tag.

Det är en bred arab som ska ha sadeln, finns det några särskilda som man kan kika på som kan tänkas passa?

Jag kan noll om dessa sadlar så det skulle ju varit underbart om det hade funnits någon att åka till och prova ut :).

Någon som har lite tips på westernsadlar?

Sv: Bra Westernsadel

Lägg tråden på western istället. Där finns de som är bra på westernutrustning.

Sv: Bra Westernsadel

Glöm inte i vilken prisklass du letar sadel, ny som begagnad, det finns bra sadlar från ca 5000kr beg. och uppåt....

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 088
Senast: tara
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
436
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • WE-tråden