Brack&Jad (Ananas-tråden)

Om det kan bringa lite hopp om BrackJad, så såg jag häromdagen ett foto i en Facebookgrupp där någon odlat upp en - än så länge ganska liten, men dock fullt äkta - ananas, på en mycket mindre planta någonstans i Sverige. Den såg ut att stå i ett rymligt fönster och hade enligt texten planterats från toppen på en vanlig köpe-ananas en gång.

Vågar inte länka för att inte stjäla någons bild men den fanns i någon vanlig växthus-/odlargrupp. Håll ut!
 
Jag minns att man odlade ananas i The lost garden of Heligan, Cornwall, när jag bodde där. De behövde förstås extra värme under glas under den kalla årstiden och de fick massor med brunnen hästgödsel, dvs mycket mat. Det tog 2 år för dem att bära frukt. Men det blev stora, rejäla frukter som tydligen var väldigt söta och goda. Detta i England :-)
 
Jag minns att man odlade ananas i The lost garden of Heligan, Cornwall, när jag bodde där. De behövde förstås extra värme under glas under den kalla årstiden och de fick massor med brunnen hästgödsel, dvs mycket mat. Det tog 2 år för dem att bära frukt. Men det blev stora, rejäla frukter som tydligen var väldigt söta och goda. Detta i England :-)

Vi har en dam här i Skottland som också odlar ananas, och kiwi och fikon och citrus och allt möjligt i sin trädgård! :love: Jag hade tänkt åka och besöka den, men det går naturligtvis inte i år.
 
Inget nytt än så länge... vi har haft en köldknäpp här senaste veckan (well.... ner till 16 grader haha). Brack & Jad ser lite ledsna ut tyvärr.....
 
Jag minns att man odlade ananas i The lost garden of Heligan, Cornwall, när jag bodde där. De behövde förstås extra värme under glas under den kalla årstiden och de fick massor med brunnen hästgödsel, dvs mycket mat. Det tog 2 år för dem att bära frukt. Men det blev stora, rejäla frukter som tydligen var väldigt söta och goda. Detta i England :-)
Jag läste också så sent som förra veckan att det tar två år för den att bär frukt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 571
Hundavel & Ras Har sett att det finns många sånna här trådar, men med väldigt bra svar så jag hoppas att även jag kan få lite små tips! :) Äntligen...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 050
Senast: Killaloe
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
48 939
Tjatter LL a.k.a Moder Natur presenterar ... L E J O N K U N G E N Tryck på play för maximal upplevelse Goda roller Mufasa - som den...
46 47 48
Svar
944
· Visningar
43 436
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp