Bukefalos 28 år!

Bränna till bilstereo

L

lemon

Hej allihopa!

Har en liten (dum) fråga! Tänkte bränna några musik-cd:n att spela i bilen. Vilken sorts skiva (cd-r, cd+rw, dvd+r o. allt vad de heter :p) ska jag använda för att skivorna ska kunna spelas i olika bilstereor (vanliga med cd-läsare, de med mp3 osv.) ?

Stort tack för alla ev. svar! :love:

mvh, "teknik-idioten" :o
 
Sv: Bränna till bilstereo

cd-r och cd-rw antar jag, det är ju dom vanligaste. en dvd-skiva vettetusan om man kan spela upp i en stereo?:o
 
Sv: Bränna till bilstereo

Jo, har cd-r skivor här hemma så det blir nog dem ;) Men jag tycker mig ha hört att stereo med mp3 kunde spela ngt annat en cd-r o. cd-rw..?! Kanske jag bara har drömt något, har hänt förr:o

Men tack :D
 
Sv: Bränna till bilstereo

Det beror ju på vad din bilstereo klarar för format. Det får du kolla i instruktionsboken, hittar du inte den söker du på nätet efter den.

Den jag har i sommarbilen kan spela DVD-skivor (oöverskådligt massa låtar i MP3-format blir det) och det går att koppla lös hårdisk, MP3-spelare eller USB-minne till den.

I åretruntbilen sitter det en originalstereo som kan spela MP3-format på CD och då får jag in runt 200 låtar på en CD.

I min gamla åretruntbil sitter en några år gammal CD-spelare som inte kan läsa MP3:or öht.
 

Liknande trådar

Äldre För att göra en lång historia lite kortare har jag de senaste veckorna testat lite olika högtalare med olika stereo/cd/ljudkällor hemma...
Svar
1
· Visningar
523
Senast: Tomas_S
·
IT & mobiler om man har ett antal låtar som man vill bränna på en cd, går det att använda sig av en dvd r skiva? kommer en vanlig cd spelare kunna...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Mr_Magic
·
S
IT & mobiler en CD-skiva och en DVD-skiva för en 7-åring? Betrakta mig som 7-åringen, kallas nedan IDIOT 2. Jag är gift med en opedagogisk...
Svar
6
· Visningar
1 707
Senast: Skeptiker
·
IT & mobiler Funderar på att skaffa mig en Netbook, så förutom ett behändigt format och pris - vad är de annars bra till? Vad är fördelar respektive...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp