bråkig unghingst

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare smeagol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 876
S

smeagol

Vårat fjolårsföl har blivit väldigt bråkig, han är väl inne i en liten trottsperiod nu till våren och vårkänslor så det är ju kul att se honom i hagen hålla på men inte gärna när man ska leda in honom.

Just nu är det sambon som får ta honom för han kan bli väldigt stark och om man sätter kedja under nosen så reser han sig.

Vi ska prova med träns men det har inte blivit av än... Vi ska börja jobba mer med honom också nu, så han får tänka lite mer och så...

Men detta är väl ganska normla beteenden hoppas jag?
Han verkar inte ha ont men borde jag kolla upp honom? En annan i stallet ska ha ut veterinär i veckan, kanske passa på då?

Sv: bråkig unghingst

Helt normalt unghingst(häst) beteende. Har han sällskap av jämnåriga i hagen? Det brukar vara A och O när det kommer till "tuktning" av unga busar.
Har själv en ettårshingst som går med min äldre hingst och de leker jättefint men jag kan ändå känna att unghästen borde få tampas med jämnbördiga så jag kommer att skicka honom på hingstbete någon månad i sommar.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 093
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 459
Senast: Alexandra_W
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 689
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka