Bukefalos 28 år!

Brandmän räddade häst ur dike

Sv: Brandmän räddade häst ur dike

Händelsen visar hur viktigt det är att ha en hage på hästvänlig mark. Ett djupt dike i en hästhage kunde ha fyllts igen/stängtslats in. Tur att det gick så bra!
 
Sv: Brandmän räddade häst ur dike

Ja, det kan jag intyga. Min ena häst fastnade i ett dike i sommar. Det tog 3 timmar att få upp henne. Väl uppe så var båda sträcksenorna av på ena bakbenet och flera långa revor med blå-lera i. Åkte till Skara där hon stog en vecka på intensivbehandling men fick sedan avlivas.
Hade inte ens tänkt på att dikena i kanten vid staketet kunde vara farliga, jag som brukar vara jätte noga med att det inte skall finnas ngt att skada sig på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten fick rycka ut och hjälpa en häst som hade gått ner sig i en å. Hästen hade lyckats rymma ut ur sin hage och hamnat...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten fick vid middagstid på lördagen rycka ut till Värö med anledning av att en häst hade fastnat i ett dike.
Svar
0
· Visningar
332
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När ägaren skulle fodra hästarna i hagen i Saleboda i Blekinge upptäcktes att familjens ögonsten, 32-åriga Music, saknades. Stoet hade...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst fastnade i ett dike i Kullavik på torsdagseftermiddagen. Räddningstjänsten ryckte ut och räddade djuret. – Hästen är uppe, alla...
Svar
0
· Visningar
408
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp