Bukefalos 28 år!

wiidow

Trådstartare
Ja, inför den stundande flytten måste jag bestämma mig för vilket bredband jag ska ha av alla miljontals bredbandsleverantörer. Så jag är bekväm och frågar er på Buke,

vad har ni för bredband och vad betalar ni för det?
för/nackdelar?
 
Sv: Bredband?

För oss funkar det väldigt bra faktiskt.

Dessutom så är dom de enda som kan leverera ut till oss. :smirk:

Kostar 200? i månaden har jag för mig. :o
 
Sv: Bredband?

Har Telia, de är ju lite dyra, men jag tycker deras service är fenomenal. Har det krånglat så har jag fått avdrag på fakturan. :)
 
Sv: Bredband?

Vi har Blixtvik IP telefoni. Dvs telefon och internet i samma, har 100mbit in och 10mbit ut. Vi betalar i snitt 250kr i månaden beroende på vad vi ringer för:)
 
Sv: Bredband?

åh, det finns ju jättebra erbjudanden när man ska ha kombinerat telefoni/bredband..men jag är ju bara ute efter bredbandet..=/
 
Sv: Bredband?

Har Telia, de är ju lite dyra, men jag tycker deras service är fenomenal. Har det krånglat så har jag fått avdrag på fakturan. :)

för min pappa har dom krånglat varje vecka sedan han skaffade det. och det var år 2004. ingen gateway, ip adress å massa såna fel, varje vecka. och han har skaffat en ny dosa, kopplat om hela skiten precis som dom har sagt.

jag och min sambo vill byta till BBB men det ska tydligen inte gå förrän bindningstiden gått ut. vi betalar runt 1300 var 3-e månad, men vi har bytt till månadsbetalning så de blir runt 400 kr...
 
Sv: Bredband?

Ska du bo i lägenhet?
Isf kan du hända att du inte har obegränsande valmöjligheter...

Jag har Com Hem nu, betalar runt 250:- i månaden för 8 Mbit/s (tror jag). Svindyrt, men det enda möjliga just nu.
Nu under hösten blir det Blixtvik istället, 10/10 kostar då 195:- och 100/10 kostar 235:-.
 
Sv: Bredband?

Perspektiv bredband, 100/100 för 89:- i månaden. Fördelarna behöver jag väl knappast påpeka. Nackdelen skulle väl vara att det bara är för studenter i Lund.
 
Sv: Bredband?

Jag har Comhem eftersom jag bor i ett comhem hus. Jag har sällan problem med dom. Betalar 199:-/månaden, men så har jag dock INTE någon speciell highspeed. Har bara till mitt eget husbehovs skull, och det räcker gott och väl för mig.

Och du, lyssna INTE på när folk säger: skaffa inte det eller det...bla bla bla. Alla har vi OLIKA erfarenheter av våra bredbandleverantörer. En del har mer otur än andra.
 
Sv: Bredband?

för min pappa har dom krånglat varje vecka sedan han skaffade det. och det var år 2004. ingen gateway, ip adress å massa såna fel, varje vecka. och han har skaffat en ny dosa, kopplat om hela skiten precis som dom har sagt.

jag och min sambo vill byta till BBB men det ska tydligen inte gå förrän bindningstiden gått ut. vi betalar runt 1300 var 3-e månad, men vi har bytt till månadsbetalning så de blir runt 400 kr...

Tråkigt, jag har haft Telia i sammanlagt 5 år, och aldrig haft några problem. De få gånger det krånglat har jag inte behövt betala för tjänsten.
 
Sv: Bredband?

Ska du bo i lägenhet?
Isf kan du hända att du inte har obegränsande valmöjligheter...

Jag har Com Hem nu, betalar runt 250:- i månaden för 8 Mbit/s (tror jag). Svindyrt, men det enda möjliga just nu.
Nu under hösten blir det Blixtvik istället, 10/10 kostar då 195:- och 100/10 kostar 235:-.

Ja, jag ska bo i lägenhet i sthlm, men jag har dock inte kollat upp om mina valmöjligheter. hm..
 
Sv: Bredband?

Jobbade ett tag som supporttekniker för nätverksprodukter och hann bilda mig en ganska välgrundad uppfattning om vilka bredbandsleverantörer som krånglade minst. BBB och Com Hem hade våra kunder nästan aldrig några problem med, men de går ju inte att få överallt. Telia funkade också väldigt bra. Glocalnet skulle jag själv aldrig drömma om att anlita hur billiga de än är, massor av strul och värdelös support.

Dock var detta ett litet tag sedan, så det kan ju ha förändrats vid det här laget. Själv har jag Com Hem till både bredband och telefoni och är helnöjd.
 
Sv: Bredband?

Min lägenhet är ansluten till bredband via fiber, så jag måste ha mitt bredband via det lokala bredbandsföretaget (d.v.s. de som äger nätet). Sedan får jag välja mellan x antal underleverantörer till dem som förser mig med Internet. Av dem har jag valt Bahnhof (som jag aldrig hade hört talas om innan, men de var billigast) och det har fungerat bra hittills. Jag betalar totalt 215 kr/månad varav 150 kr för nätet och 65 kr för Internet (10 Mbit/s).
 
Sv: Bredband?

vi har bytt tillbaka till telia, fungerar bra.
24mb
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag måste skaffa mig ett bredbandsabonnemang inför kommande flytt. Jag har bott senaste åren i "comhem-hus" och före det haft ett mobilt...
Svar
13
· Visningar
844
Senast: _Taggis_
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 577
Samhälle Sett uppdrag granskning nu ikväll och blir illamående över dessa avskum rent ut sagt som lurar främst äldre personer. Samtidigt har jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 427
Senast: nullo-modo
·
Juridik & Ekonomi Så jag håller på att flytta min pension som ligger hos Skandia som min tidigare arbetsgivare betalade in. Jag började med detta i höstas...
Svar
14
· Visningar
1 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp