Bredbandskostnad

Ajda

Trådstartare
vad betalar ni för ert bredband hemma?
Vi har varit totalt ointresserade och bara betalat...
Men igår fick vi brev om att en höjning av månadsavgiften var aktuell :yuck: Och vi vill jämföra med andra nu och se om vi kan komma billigare undan utan att tumma på kvaliten.
Har bredbandsbolget idag och betalar 439kr/mån för 24mbit, ej fiber.

Men igår fick vi brev om att en höjning av månadsavgiften var aktuell :yuck: Och vi vill jämföra med andra nu och se om vi kan komma billigare undan utan att tumma på kvaliten.
Vi har ComHem, deras Bredband 100 (upp till 100 Mbit/s). Det kostar 399 kr/mån.

Fiber finns för övrigt indraget i huset men vi använder det inte. Vi har bättre hastighet i kabel-tv-nätet.

Telia fiber, 100/100 tror jag 369 kr i månaden. Då har Vi ingen bindningstid. Bindningstid 12 mån var 100 kr billigare per månad. Jättenöjda! :)

Telia fiber 100/100, 399:- per mån. 100:- billigare om man binder sig i 12 månader aå tack för påminnelsen, det ska jag fixa idag :)

Alldeles förjävla mycket. Telia 409kr/mån för 10 mbit :arghh: Men det var allt NÅN kunde leverera ut hit och då bor vi ändå inte så hemskt långt ut på landet. Men tackolov har vi nyss fått reda på att dem ska börja projektera för fiber här nu snart så då lär vi byta.

Tröttnade på dyra adls uppkopplingen till telia. Har nu mer dreas mobila bredband. Surfar bara laddar inte hem filmer.

Jag vet inte :confused:
Vi betalar 50kr/månad till T3, men vet inte om vi kommer betala något till föreningen också.
100/100, nyligen indraget fiber.

458:- är räkningen på från bredbandsbolaget, 24 mbit. Har sagt upp och ska få Telia from februari, 60 mbit, vi binder på 12 månader och kommer få betala 299:- första året, sen 489:-, men då har vi beställt 60 mbit. Snart tonåring som har speldator och nuvarande räcker inte till. Bredbandsbolaget har krånglat sen start, uppkoppling som hoppar i och ur, dålig mottagning på övervåningen på wi-fi osv. Jag hoppas att det blir stabilare nu.

Mobilt bredband från Tele2, de enda som kunde leverera till vår address.
Betalar 399 kr/mån för 100 GB. Vi streamar en hel del, jag jobbar hemifrån ett par dagar i veckan men laddar inte ner speciellt mycket.

IP Only ska gräva fiber i vårt område som vi nog kommer ansluta oss till när det blir klart.

Alldeles förjävla mycket. Telia 409kr/mån för 10 mbit :arghh: Men det var allt NÅN kunde leverera ut hit och då bor vi ändå inte så hemskt långt ut på landet. Men tackolov har vi nyss fått reda på att dem ska börja projektera för fiber här nu snart så då lär vi byta.
Ha vi kan inte ens få 10 mbit... :meh: Nu kan de inte leverera alls eftersom det är kabelbrott, varken fast telefon eller adsl sen 20 dec. Nu fyller de på mitt mobila abonnemang och det har väl på sätt och vis varit bra för vi kan konstatera att 100 gb inte räcker i månaden utan vi behöver betydligt mer för att göra allt vi vill. Sista svaret är att det ska vara åtgärdat senast 8 mars... :rage:

Ha vi kan inte ens få 10 mbit... :meh: Nu kan de inte leverera alls eftersom det är kabelbrott, varken fast telefon eller adsl sen 20 dec. Nu fyller de på mitt mobila abonnemang och det har väl på sätt och vis varit bra för vi kan konstatera att 100 gb inte räcker i månaden utan vi behöver betydligt mer för att göra allt vi vill. Sista svaret är att det ska vara åtgärdat senast 8 mars... :rage:
Ååhh jävlarrr vad förbannad jag hade blitt.

Det verkar som vårt inte är så dyrt ändå. Vi har inte fiber vilket verkar begränsa endel. Jag har dålig koll på det här med bredband...
Men vårt funkar bra så det är väl ingen ide att byta om man bara spara några 20 lappar.

Jag har fiber 100/100 och betalar 1020 kr per kvartal.
Det är ett paket med internet, telefoni och TV. Jag använder enbart internet.

Har kollat runt, och för att få samma hastighet finns det få billigare.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 393
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 228
A
Hästmänniskan Behöver bara skriva av mej någonstans. Det var totalt oväntat. Hon har gått på bete med sin bästis, dom har gått tillsammans nästa hela...
Svar
13
· Visningar
2 621
Senast: palle
·
Övr. Hund ...vad det är för fel på min hund? Hon är 4 år och har fram tills nu varit kärnfrisk. För ca 9 dygn sedan började hon spy 5 nätter på...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: attempt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår