Bredda menyn i blogg.se

Krockodil

Trådstartare
Ja hur gör man det? :confused: Lägger jag in bildlänkar så hamnar hela menyn längst med på bloggen, för att de är för stora. Så hur breddar jag hela menyn?

Tacksam för hjälp!:crazy:

Sv: Bredda menyn i blogg.se

Är det den här bloggen? http://jeeanette.blogg.se/ :)
Du bör justera detta:
Kod:
#side {
margin-right:0px;
background: #FFFFFF
width: 155px;
till
Kod:
#side {
margin-right:0px;
background: #FFFFFF[B];[/B]
width: [B]155[/B]px;
för att menyn ska hoppa upp igen :) 155px kan du öka, men se till att bredda #wrapper så att allt får plats :)
Om du breddar #wrapper till exempelvis
Kod:
width: 900px;
eller minskar #content till exempelvis
Kod:
width: 500px;
kan du ändra storleken på menyn, fast jag tror mer på att avsaknaden av semi-kolonet ställde till det för dig :)

Sen tycker jag nog du bör testa att kommentera bort höjden i .nav a såhär
Kod:
/*height: 100%;*/
Det ser lite tokigt ut när menyvalen är så utspridda på höjden, när de ändå inte helt håller ihop med respektive inlägg, tycker jag iaf :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
741
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 160
Senast: Cattis_E
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 841
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38
  • Kriget i Ukraina, 2023 -

Hund, Katt, Andra Djur