Bristande information om eftervård

iruba

Trådstartare
Ja jag var lite tankspridd idag när jag hämtade hästen från kliniken. Ska ge min häst penicillin intramuskelärt, jag har gjort det förr men det var 6 år sen, men jag fick ingen som helst information om det idag (dvs placering eller procedur). Själva proceduren är inte problemet, den har jag på det klara, det jag är osäker på är placering av den sk triangeln. Någon som har lust att rita upp den? Ska ringa imorgon och be att få komma så dom kan visa mig också, såklart.
Blir lite irriterad på att dom inte ens tog upp det och jag var som sagt inte riktigt med. Dom gick inte igenom bandagering heller.
Har min mor som hjälp, hon är visserligen sjuksköterska för människa men det är bättre än noll medicinska kunskaper.

Som sagt, ska kontakta kliniken imorgon (första medicineringen ska inte ges förrän imorgon heller)
 
Spruta bara mitt på halsen. Inte vid mankammen, bogblad huvud eller under halsen. Byt sida varje dag.
 
Tack för hjälpen. Det löste sig i alla fall (hängde på kliniken imorse och tvingade dem att visa ordentligt). Jag kommer antagligen känna mig hyggligt säker på det när det är dags att avsluta kuren, haha.
 
Är det inte ett problem så är det ett annat. JAHA. Nu har min häst insett att han faktiskt står själv. Detta resulterar i att han går runt och runt och runt inne i boxen, står inte stilla i fem sekunder och stressar upp sig hur mycket som helst (han har utebox och har utsikt över hagarna). Vad gör man nu? Det lär ju inte hjälpa läkningsprocessen precis att han springer runt som en tok.
Vad gör man åt det här?
 
Jag lånar just nu sällskapshäst av en tjej i stallet (hon har två så jag växlar mellan dom) men han är ju väldigt rastlös ändå.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 712
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 904
Senast: pews1972
·
Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min...
2
Svar
21
· Visningar
8 766
Senast: Hanna_b
·
Trav Hejsan. Sitter i en liten situation. Har en häst utleasad sedan maj och han har startat, blivit placerad och tjänat pengar. Vi...
Svar
16
· Visningar
4 501
Senast: esther
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp