Bukefalos 28 år!

brodd på slideskor

_FiA_

Trådstartare
Går.det att borra hål på slideskor och sätta i gräsbrodd. Sen tar man bara bort brodden när man vill utnyttja sliden
 
Sv: brodd på slideskor

kanon, då kanske vi överväger att sätta på slides ändå
 
Sv: brodd på slideskor

*halv knapp*

Har också funderat på det. Sen när man tar ut brodden, borde det inte skon blir lite strävare med tanke på hålen och då bli sämre glid?
 
Sv: brodd på slideskor

hm där har du en poäng.. men om man sätter i blindplugg i hålen då? men det kanske inte hjälper?
 
Sv: brodd på slideskor

Man kan ju prova och känna efter. Men det känns som att det blir säkrare att ha brodd på med tanke på fläktningsrisken i hagen bland annat. Ska prata med hovis och höra vad han säger.
 
Sv: brodd på slideskor

jo våran häst fick en ordentlig skada och fick opereras tack vare det. Så vi vågar inte sätta på dom igen. Men om det funkar med brodd emellan tävlingarna så kanske man vågar igen.
 
Sv: brodd på slideskor

Oj fy så tråkigt :( Min hovis sa att vi ska sätta på min släta och breda travskor och sen bara raspa ner sömmarna. Det blir inte riktigt samma sak som slideskor men nästan. Och så är det säkrare att ha i hagen.
 
Sv: brodd på slideskor

vart köper man slideskor ?? och hur borrar man hål i dem ? mvh hanna :angel:
 
Sv: brodd på slideskor

Jag har borrat in brodd på slidplates och borrar för övrigt alla vinterskor själv oxå. Men att borra i slideplates är som att borra i vilken järnbit som helst, så med andra ord någon som har en bormaskin och en gängtapp i rätt storlek kan göra det åt dej. Har du ingen sådan kompis, så åk till närmaste verkstad med dom, så bör någon kunna hjälpa dej för lite fikabröd. :)
 
Sv: brodd på slideskor

Min häst får vara försökskanin och fick idag på sig plates med blindbrodd i. Red nu på eftermiddagen och jag tyckte att det funkade riktigt bra.

Satte bara två brodd i varje sko och hoppas att det ska funka. Har tänkt plugga igen hålen med något när jag rider men vet inte riktigt vad än. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: Miingla
·
Fritid En riktig rookiefråga misstänker jag! Men hur torkar betong? Min konkreta fråga: Jag vill gjuta fast pinnar (markeringsflaggor utan...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: warg
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 640
Senast: Anemone
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 406
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp