Brodda eller inte?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Liiisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 765
L

Liiisa

Jag ska vara med på en pay and ride på min häst på måndag. Underlaget är gräs och hästen är bara skodd fram - så nu behöver jag rådgivning.. Om det är blött i gräset, ska jag brodda fram eller skippa broddar helt?
Tack på förhand :)

Sv: Brodda eller inte?

Självfallet brodda.

Har varit med på en tävling där en överdomare var inne på att man borde kunna diskvalificeras för att man inte broddar efter underlaget, "osportsligt uppträdande mot häst" ansåg hon att motiveringen borde lyda...

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 946
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
553
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
285
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka