• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spirelli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 707
S

Spirelli

Har en ponny som är skodd fram. Hur gör ni på vintern? Broddar fram skor runt om eller halkar omkring? Råd tack för hovslagaren kommer vilken dag som helst.

rider du mycket ute rekommenderar jag att du skor fram och bak med 4 brodd på varje..
rider du mest i ridhus men ute någon gång i veckan kan du brodda 2 el 4 brodd i fram och låta bak vara oskott.. men rid inte ut när det är isigt utan bara när hästen kan få fäste med bakhvarna oxå..

I år har min häst fyra brodd i varje sko. Tidigare har hon bara haft traktbroddar, och hon är mycket stadigare på foten nu :)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 863
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
543
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka