Bukefalos 28 år!

Bruksprovsvinnare har blivit valack

På filmerna där den tävlar hoppar den runt som om den vore en ridskolehäst så problem med koncentrationen verkar inte vara det största problemet. Om den inte nu inte redan var kastrerad långt innan det blev officiellt.
Jag såg honom på bruksprovet och han verkade mycket sansad då.
Min gissning är att han inte fått så många ston som man hoppats, att han inte fått så många dräktiga som man hoppats och att tävlingsresultaten inte blivit som man hoppats. Att han helt enkelt inte levererat enligt plan och därför hellre väljer att han får bli sporthäst
 
På filmerna där den tävlar hoppar den runt som om den vore en ridskolehäst så problem med koncentrationen verkar inte vara det största problemet. Om den inte nu inte redan var kastrerad långt innan det blev officiellt.

Fast att hoppa runt som en gammal ridskolehäst på den nivån kan ju vara just i ouppmärksam och oengagerad på jobbet (eller trött och ur slag för den inte kunnat komma till ro i stallet)
 
Fast att hoppa runt som en gammal ridskolehäst på den nivån kan ju vara just i ouppmärksam och oengagerad på jobbet (eller trött och ur slag för den inte kunnat komma till ro i stallet)
Tråkig inställning till ridskolehästar att de skulle vara "gamla och oengagerade på jobbet" liksom.

Att hoppa runt en bana som en ridskolehäst är ju en positiv egenskap som i fokuserad på sitt jobb och utan trams.
 
Tråkig inställning till ridskolehästar att de skulle vara "gamla och oengagerade på jobbet" liksom.

Att hoppa runt en bana som en ridskolehäst är ju en positiv egenskap som i fokuserad på sitt jobb och utan trams.

Jag sa inte att ridskolehästar är gamla och oengagerade. Du läste in alldeles för mycket
 
Jag sa inte att ridskolehästar är gamla och oengagerade. Du läste in alldeles för mycket

Det var svårt att läsa det på nåt annat sätt faktiskt.

Å andra sidan, om en hingst hoppar som en ridskolehäst på visning, så vore det fint att kanske få några vettiga ridskolehästar efter denne?
Att sköta sitt jobb bra fast trött/oengagerad häst är det just många gånger vad som krävs.
 
Det var svårt att läsa det på nåt annat sätt faktiskt.

Å andra sidan, om en hingst hoppar som en ridskolehäst på visning, så vore det fint att kanske få några vettiga ridskolehästar efter denne?
Att sköta sitt jobb bra fast trött/oengagerad häst är det just många gånger vad som krävs.

Det lär inte fungera att förklara då heller tror jag. Möjligen har vi helt olika syn på vad som hoppa som en ridskolehäst innebär? (och nej jag lägger inget negativt alls i det, men det inte att det är ett framgångsrikt koncept i eliten)
 
Man kan väl gissa att det alltid förekommit? Skillnaden är väl att vi nu får upp en notis så fort det händer.

Känns inte som så många hingstar tävlade i någon större utsträckning förr utan verkade mest i aveln. Nu vill man ha en framgångsrik avelshingst och sporthäst i ett. Det var ju hingstar förr som inte ens gick att rida på knappt. På det sättet är det ju bättre idag när dom tävlar. Svår kombo dock!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tinne Vilhelmson Silfvéns tidigare topphäst Don Auriello är död. Det meddelar Lövsta Stuteri via sin hemsida och sociala medier.
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Johanna Due Boje, Emelie Brolin, Lövsta Stuteri och Patrik Kittel är några av de svenska ryttarna som på sociala medier har reagerat på...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tiden hos Patrik Kittel for OS-hästen och EM-medaljören Bohemian ser ut att bli kort. "Jag ber för att du ska få ett bra hem där du kan...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu slår Bohemians ägare Sportpferde Galleria tillbaka mot kritiken som uppstod efter att företaget planerade att sälja sin stjärna...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp