Bukefalos 28 år!

BruksridningsDM

sthu

Trådstartare
Någon som har koll på när det är dags för DM i Skaraborgs län? Hittar bara inbjudan från förra året men jag hoppas det är tävling i år med! Jag vill ju ut och träffa folk!
 
Sv: BruksridningsDM

Kolla på juf´s hemsida och om det inte står där så ring Ulla på kansliet och fråga (hennes nummer ska stå på hemsidan) :laugh:

Anars kan du ju alltid komma ner till oss i södra älvsborg och tävla den 30 augusi:D
 
Senast ändrad:
Sv: BruksridningsDM

Haha, ja där har jag varit förr om åren. Men nu tillåter ekonomin bara en tävling, så det får bli på hemmaplan dit jag kan rida :p

Jag har försökt få tag i nån som vet men blir bara hänvisad runt i cirklar. Ska försöka få tag i ernklev som arrangerade förra året och höra med henne.
 
Sv: BruksridningsDM

Sthu: Man måste vara skriven i länet för att få delta i dm. Tävla får man göra i hela tävlingen, men inte i södra älvsborgs dm om du bor i skaraborg.

Pyret: Var ska dm s.älvsborg vara i år? Har det kommit ut ännu?
 
Senast ändrad:
Sv: BruksridningsDM

Jag vet, jag har varit aktiv en 7-8 år och är utbildad funktionär :p
Men tävla kan man alltid göra! Får jag inte tag i Skaraborgarna blir det nog S. älvsborg ändå bara för att få tävla en gång i år :p Jönköpings missade jag tyvärr..
 
Sv: BruksridningsDM

Jo nu såg jag. Plats : Strömmaskolan, som förra året...

japp samma som förra året:) ska du köra i år också?
Jag är Sara i spjutås föresten:D

sthu: vi blir alltid glada för lite fler deltagare, jag tycker att din häst är super charmig också så det vore kul att se honom igen:laugh:
 
Sv: BruksridningsDM

Jodå jag kände allt igen dig, kul!!.:D

Jag ska nog anmäla och börja träna nu, men Muller har ju inte varit i form innan nu egentligen pga lite bitskador, så han är grymt otränad. Hoppas kunna få upp kondition och styrka på honom så han kan dra (framförallt bromsa) den där hemska tunga ponnyvagnen.

Jag måste också hitta en groom som är nätt och liten också, heidi är lite för tung kom vi ju fram till förra året då jag vill ha ner vikten på vagnen så mycket som möjligt.

:idea::idea:Men ska inte du dit? Vill du vara medhjälpare åt mig?

Jag ringer dig och frågar nån dag.
 
Sv: BruksridningsDM

Ja vår ponnyvagn är ju rätt tung, tyvär. Som du säger att dra är nog inga problem men att bromsa och backa den är lite värre.
Marika som körde ponny förra året kommer inte tävla i år pga av att vagnen är så tung.
Jag kanske skulle ta upp det på nästa styrelsemöte, det är ju synd att tappa kuskar för en sån grej...

Jag är tyvär inte hemma den helgen men annars hade jag gärna hjälpt dig!

Föresten hur går det med din nya häst?:laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: BruksridningsDM

Har ni vagnen hemma? Kanske vi ska provköra med den några gånger...:angel:

Jag lånar mer än gärna ut min vagn, både till dm och till sm.
Det finns även parstång till den.
Ombyggnad av den så den blir tippsäker kan jag ordna med.
Ta upp det på mötet, och lycka till, men i väldigt många år så har ponnykuskar låtit bli att vara med pga tyngden, de som jag har pratat med iallafall.

Synd att marika inte ska vara med, då är ju risken ganska liten att jag får starta om ingen annan ponny vill ställa upp. Kanske heidi och godis vill vara med i år...

Våran nya Merlin är nu valack, och helmysig. Det blir nog körhäst av honom så småningom, fast inte så snart som jag trodde, han behöver massor av tid på sig med nya saker.
 
Sv: BruksridningsDM

Haha, jag måste erkänna att när jag läste att du visst vilka vi är såg jag ut såhär :eek:
Men sen insåg jag att det nog inte är så svårt att luska ut vilka vi är :p Och han sticker ju ut från mängden den lilla ponnyn.

Usch då, nu måste jag få tummen ur och testa ringa igen.
 
Sv: BruksridningsDM

Nej vi har inte vagnen hemma längre, jag vet faktiskt inte vem som har den.
Har du en flakvagn? Det skulle ju kunna var en lösning att låna den! Jag kan ju inte bestämma någonting själv men jag ska försöka ta upp det på nästa styrelsemöte:laugh:

Kul att det går bra med honom:laugh: Du får nog försöka övertala Heidi för jag tror inte vi har någon mer ponnykusk men om du börjar nu så kanska hon har gett med sig till sista anmälningsdag!:D

sthu: Ja har man sett er en gång så glömmer man er inte:D
 
Sv: BruksridningsDM

hej!! jag "lånar" tråden lite om det är ok?!?
jag skulle vilja börja tävla bruksridning med min ponny,kanske aktuellt till nästa år...men tycker det är grymt svårt att hitta information om vart det är tävlingar och kanske om det anordnas lite träningar på rimligt avstånd ifrån där man bor!

jag har även forstått att man kanske får köra en bit, men om man bara är medelem i det där JUF så får man väl vara med och tävla i annat distrikt ändå väl?

hoppas på lite svar så ag sj blir lite klokare!
tack på förhand!!
 
Sv: BruksridningsDM

Kontakta JUF angående medlemsskap och kolla på deras hemsida efter distriktens tävlingar. Det är inte alltid det står så myckt, men då kan man ringa och fråga. (Det är nog enklast.) Det är inte så våldsamt många som har tävlingar och träningar i bruks utanför JUF, så att du inte hittar nåt är kanske inte så konstigt. Ibland händer det att lokala klubbar arrangerar nåt inofficiellt, men det är JUF som arrangerar DM och SM och så vidare.
 
Sv: BruksridningsDM

Om du hör till hallands distrikt, så är det Veddige juf som brukar vara den drivande rutinen bakom träningar och tävlingar. Det är lätt att hitta dit.
 

Liknande trådar

Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 097
Senast: Sirap
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 467
Senast: zarmino
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 884
Senast: hhere
·
  • Artikel
Hästnyheter Förra året hoppade fler än 7000 käpphästryttare för ett gott syfte. I år finns det återigen möjlighet att delta i tävlingen till förmån...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp