Bucas eller Amigo

Olympus

Trådstartare
Ska köpa ett nytt ofodrat regntäcke till pollen hade jag tänkt då det gamla har börjat läcka igenom. Men vet inte om jag ska ta bucas eller amigo. Har ett amigo som jag är mkt nöjd med men bucas ska ju oxå vara bra, så vad föredrar ni?

Sv: Bucas eller Amigo

Amigo skulle jag tagit.
har flera horseware och bucas täcken. men jag måste säga att jag gillar horseware mer. finns inga täcken med bättre passform!

Bucas utan tvekan. Iaf om du väljer mellan det och amigo (hade varit annat om du valde mellan bucas och rambo). Alla amigotäcken som jag har haft har passformen varit helt värdelös på och dessutom blir det revor i dom på nolltid. Då är bucas tusen gånger bättre ur kvalitetssynpunkt!

Jag skulle valt AMIGO, HWs täcken är dom enda som inte skaver på min häst! Har föressten nästan aldrig sett ett BUCAS täcke som legat bra och inte gett skav både här och där... En bekant köpte ett BUCAS regn och de regnade igenom redan första dan...

Har faktiskt gått från Bucas till HW, men egentligen när jag tänker efter förstår jg inte varför. För Bucas regntäckena var mycket mer slitstarka och höll för regn bättre än de HW jag har, så nästa täcke blir ett BUcas för min del. SÅ det är vad jag skulle satsat på:)

Amigo är det som skaver minst på min häst. Dessutom har jag haft en otroligt otur (?) med mina bucastäcken, vilka alltid gått sönder på ett eller annat knasigt sätt. Amigotäckena har endast fått några "vanliga, förväntade smårevor".

De amigotäcken jag har haft har varit bland de sämsta, dålig passform, släppt i sömmar och gått sönder lätt. Så i detta fall skulle jag def välja bucas.

Jag skulle lätt ha valt Amigo.
Jag har sålt mina bucas täcken, horseware har mycket bättre passform. riktiga kvalitetstäcken.

Amigo helt klart. Har några såna själv och de sitter perfekt, inget skav och har inte gått sönder alls fast jag använt dem mycket i flera år.
Bucas har jag inget själv men har aldrig sett ett som sitter bra.

Bucas helt klart om valet står mellan Amigo eller Bucas!
Bucas tyg är mycket kraftigare, och håller tätt längre än Amigo gör!

Min häst stog md sitt Bucas Smartex Rain i somras utan att det regnade igenom en droppe, trots hällregn konstant i flera timmar!! Även fast täcket är flecefodrat så andas det något helt fantastiskt, så hon var inte alls varm, trots att det var 15-20*c ute!! DET kallar jag riktigt bra!!!

Amigo är för övrigt ett "big no no" för mig, eftersom tyget är alldeles för klent!

Långnos:

Även jag har faktiskt gått över från Bucas till HW, utan att heller riktigt veta varför. Dom är mycket dyrare än Bucas, även fast dom håller samma kvalitet!! Men då menar jag mellan Bucas och Rambo. Näst täcke blir ett Bucas även för mig! :love:

Diana

Absolut Amigo!
Finns inga sämre täcken än Bucas, de är värdelösa med allt!:mad:

Jag har två vintertäcken och ett inne täcke och ett regn i bucas

måste säga att de släpper inte igenom en droppe regn oavsett hur mycket det regnar, däremot ger de bogskav, iaf på min nya häst. fast det berodde på att hon har mycket smalare bog, ett väl tillpassat bucastäcke är väl värt sina pengar.

har precis skaffat ett amigo, än så länge e jag nöjg. BRA passform, har inte regnat eller något annat så hur det håller mot väta har jag ingen aning om :p

Utan tvekan hade jag valt Amigo. Har två Amigo, ett lite och ett heavy. Är kanonnöjd med både och de har inte släppt in en droppe regn. Och alla ni som bor i Skåne vet hur mycket det har regnat denna vinter... Kan tillägga att inget av dessa täcken har släppt en endaste söm, som faktiskt mitt mycket dyrare Rambo har gjort.

Självklart finns det det! Har köpt ett Rhino nu också bara för att färgen är så himla snygg! Horseware är dom enda täckena jag köper i fortsättningen!

Visst finns det bättre täcken än Amigo, men jag är däremot totalt anti-Bucas. Har visserligen läs om flera nöjda Bucas-användare på Buke men själv har jag aldrig sett en häst med Bucastäcke som inte haft skav. Jag gillar heller inte fodret i Bucastäcken, alla gånger är det bättre med det blanka tyget som är i de flesta av Horsewares utetäcken.

Ärligt talat så är nog Bucas längst ner på listan om jag skulle köpa täcke. Skulle jag inte tycka det vara värt investeringen (ja, jag anser att det är en investering) att lägga pengarna på ett HW skulle jag hellre köpa ett Shires/Domani/Källqvist etc än ett Bucas. Även om Bucas kanske skulle ha bättre hållbarhet tycker jag inte det vägs upp av den taskiga hållbarheten och det opraktiska fodret.

Så av dessa två blir valet lätt: Amigo! Jag är iallafall nöjd med mina.

Har haft flera uppsättningar Bucas till mina hästar och jag bara ÄLSKAR dom, slitstarka, bra passform (på mina pållar iafl) och de första hade jag nog i över tio år el nåt... Dom finns kvar fortfarande, kan inte slänga dessa underbara täcken även om dom inte håller vätan ute längre.... (pratar om de äldsta nu). De nyare är lika bra... Enda nackdelen jag kan se, nu pratar jag om de som har lite mer foder, typ fleece, har de tunna med bomullsfoder oxå, och det är att det tar flera dar att torka dem när det varit en dag som det regnat nonstop... Men det är oxå den enda nackdelen.... De tunna torkar över natten!
Har HW-täcken till vintern och det är oxå underbara täcken!

Kan inte ge dig annat råd än att prova och se vilket av täckena som passar din häst bäst, det är ju individer så det är ju svårt att säga vilket som passar just din häst.

Verkar som det är ganska lika mellan amigo och bucas så valet blev ju inte speciellt mkt lättare :p

Kanske det blir ett amigo då trots allt eftersom jag redan har ett till hästen som sitter jättebra på henne. Eller så får plånboken bestämma :angel:

Liknande trådar

Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: aleeza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025