Buke Växtbytar Träff!???

KungTulle

Trådstartare
Hade vart kul om vi kunde ordna en sån växtbytar/ bukeväxtloppis.

Gärna i skåne.

Jag vill helst inte ha det här hemma eftersom vi INTE har några mördarsniglar just här (än) och jag vill ogärna ha hit dom.

Däremot har jag tex en hel del unga grönsaksplantor som inte får plats i landet massor av gurkplantor, majsplantor och litet annat kraffs. Samt unga kastanjeträd och lönnar som jag kunde ta med till en träff.

Kan tänka mig att byta dem mot tex roliga pelargonsticklingar eller skojiga änglatrumpets sticklingar. ( Dom kan jag ju ha inne i huset tills jag har koll på om de är snigelfria eller ej...)

Vad tycker ni?

Bra ide? Dålig ide???

/kt
 
Sv: Buke Växtbytar Träff!???

Kan höra med morsan om hon har någon växt att avvara :D Annars är det ju nära och bra
 
Sv: Buke Växtbytar Träff!???

Äsch, jag bor ju långt ifrån Skåne. Jag har snigelfritt och jag har fortfarande kvar en rad stora örter i mitt land. De ska bort eftersom jag vill ha grönsaker i landet, men det är ju så synd att slänga dem. De är stora och fina och passar perfekt för den som vill ha en örtagård för medicinalväxter.

Jag vill ha tomatplantor till verandan eller blomsterfrön till mina rabatter. Eller en prickig minigriskulting...
 
Sv: Buke Växtbytar Träff!???

Jag hade gärna kommit! har visserligen inte mycket växter att erbjuda, mina väldigt skrangliga tomatplantor får nog nya hem snart :p men något kanske man kan skaka fram! Jag är inte så långt kommen med det här med sticklingar och fröer :crazy:
 
Sv: Buke Växtbytar Träff!???

Äsch, jag bor ju långt ifrån Skåne. Jag har snigelfritt och jag har fortfarande kvar en rad stora örter i mitt land. De ska bort eftersom jag vill ha grönsaker i landet, men det är ju så synd att slänga dem. De är stora och fina och passar perfekt för den som vill ha en örtagård för medicinalväxter.

Jag vill ha tomatplantor till verandan eller blomsterfrön till mina rabatter. Eller en prickig minigriskulting...

Pröva att sälja dina örter på tex tradera. Man kan lätt skicka dem i en plastpåse med lite jord kvar kring rötterna som man lagt i en vadderad påse nu om sommaren.

Vet att det finns många som håller på med wicca & sånt som är intresserade av medicinalväxter.

/KT
 
Sv: Buke Växtbytar Träff!???

Kom på att jag faktiskt har småplantor ju! (mer förvirrad än vanligt kanske :confused: :D ) har svart viol (black bowl, inte många kvar dock) och aster av nån sommarmix
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp