Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Bollen

Trådstartare
Alltså det säger väl sig själv: Tar man inte ut bullen när äggklockan har ringt (4/4) så blir den ju bränd.... men jag får inte upp luckan....
:rofl:

Närå... BF var ju i fredags och ingenting har hänt...
Vet inte vad jag kan göra mer för att bebisen ska ploppa ut....
Igår hade ju varit ett ypperligt tillfälle då vi "våghalsigt" satte oss i bilen och for till stockholm och köpte en vagga och tillbringade hela dagen där....

Det drygaste är sambons släkt som har börjat ringa dagligen, vilket dom aldrig har gjort NÅGONSIN. Imorse ringde mormorn halv 8.... :mad: Det gör ju inte att det går fortare...

Suck!!!
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Men din bebis tar lite extra tid på sig bara för att smörja in sig ordentligt i såpa så den bara halkar ut sen, så du inte ens hinner märka att det gör ont!!
Jag tror sånt är värt att vänta ett par extra dagar på! :idea:
Men jag hejar ändå på och hoppas den är redo för världen snart!
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Det jag gjorde för att få upp min lucka var att handsåga ner lite träd i trädgården, + att åka iväg 7 mil enkel resa för att köpa hem stängselrullar till trädgården (så sambon, numera min man, skulle kunna sätta upp staket så jag skulle slippa tänka på långpromenader med hunden efter att bebisen hade kommit). Precis vid läggdags startade värkarna (jättekul, hade varit uppe sedan strax efter 6 på morgonen, och kl 18.01 kvällen därpå var hon ute, och jag JÄTTETRÖTT eftersom jag inte hade sovit något på 36 timmar)

Men....
Du vet väl att det tar tid att skapa något perfekt... (vem vill ha degiga bullar :D)

/boccia, som själv jäklades med sin mamma på den tiden genom att inte komma ut på utsatt tid (igångsatt) :angel:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Undrar om man ska hjälpa till med att ha olja i maten.... :idea:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Åkte ju 12 + 12 mil igår..... det funkade inte....
Jag ska prova såga ned en björk idag då och kanske ett äppelträd :rofl:

Kladdiga bullar är ju inget bra.... gyllenbrun vore bra... undrar vad sambon säger då.... :angel:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Häftig beskrivning av "barnbakandet":rofl:


Här öppnades luckan efter att ha storstädat en hel dag, och krypa runt på golvet i en hästbox på kvällen för att studera ett skadat bakben..... På vägen hem från stallet bestämde sig herrn för att det nu var dags för utgång, klockan var då 21, vattnet gick i sista svängen innan vi var hemma. Strax före 02 var han ute!
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Som du vet så gick jag ju 12 dagar över tiden, men då blev det också en lätt förlossning och såklart ett underbart litet knyte. Värt att vänta på.

Jag vet hur irriterande det är när folk ringer hela tiden och frågar "Känner du ngt?" "Är det inte på gång snart?"
Och alla man träffar säger: "Har du inte åkt än?" "Jaha, du går runt med magen ännu!"

Tillslut när telefonen ringde lyfte jag bara på luren och sa "Nej, det har inte kommit ngt bäbis ännu"
:devil:

Peppar bäbis att komma ut snart!:bump:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Stämmer in i bebispeppdansen !! :banana::banana:
Jag SOV typ 2 dygn innan min lilla ville komma ut, jag blev plötsligt sådär overkligt trött som man var de första 3 månaderna och orkade inte ta mig för NÅT. Så en dag på soffan kanske funkar ? :angel:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

ja det kändes som en passande beskrivning.. :rofl:

Tror jag ska kolla hästarnas hovar super noga och på nära håll ikväll då....
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Vi funderar på om man ska skaffa en telefonsvarare:

Hej du har kommit till X och X. Vi orkar inte svara i telefon längre, därför ger vi dig följande val:

Tryck 1 om du har något viktigt att säga
Tryck 2 om du vill bli uppringd när bebisen tittat ut
Tryck 3 om du förstår piken och ångrar att du är så dryg :devil:


:rofl:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Jag är trött på morgonen med pigg som en mört på kvällen, sambon har högläsning ur Illustrerad vetenskap för att jag ska somna.
Det går åt åtskilliga artiklar varje kväll, men bebisen blir allmänbildad... :idea:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Vi funderar på om man ska skaffa en telefonsvarare:

Hej du har kommit till X och X. Vi orkar inte svara i telefon längre, därför ger vi dig följande val:

Tryck 1 om du har något viktigt att säga
Tryck 2 om du vill bli uppringd när bebisen tittat ut
Tryck 3 om du förstår piken och ångrar att du är så dryg :devil:


:rofl:

:rofl::rofl::rofl:
:bow::bow:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Jag hade ett peptalk med Nikki i duschen o så bad jag till Gud. (Vet inte om det var det som gjorde att det satte igång för jag är inte vidare gudsfruktig i vanliga fall)
När jag sen klev ur duschen så gick vattnet.

Innan dess hade jag ätit en pizza med ananas, värt att testa!
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Annanaspizza har jag prövat, både hemmagjord och köpt..

klev precis ur duschen, i o f bad jag inte till gud men inget har hänt.

Ska till BM idag så vi får väl se om hon har något att tillägga...
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Hänt något??:bump:

Jag gick 11 dagar över, men vet inte att jag gjorde nått speciellt innan det väl satte igång.
Men har läst här på buke att nutella eller chokladbollar är en bra knäpp på vägen. Och vem vill inte ha lite choklad i sina bullar:D
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Ingenting har hänt....


BM tyckte att det var lite tvärt om hur det ska vara, när jag sa att sammandragningarna kom när jag vilade och inte när jag är igång och gör saker..... :smirk: bebisen vill tydligen vara speciell....

Nutella har jag provat, inga supermängder för det blir lite för sliskigt... men chokladbollar får jag ta och rulla iordning.... :idea:

Allt är dessutom klart i stallet, till och med hovarna på hästarna....

Det är väl björksågandet kvar då...... :angel:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Är i v 38+0 idag och har kört ett lite säkrare kort. Jag åkte till läkaren och sa att om inte de sätter igång mig snart så plockar jag ut den själv. Har blivit lovad att inte behöva gå över tiden.
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

haha...vilken syn...

"bollen står och sågar träd för fulla muggar med munnen full i choklad. Flisor från trädet blandas med smulor från chokladbollarna som flyger ut mellan bollens långa förbannelser och svordomar över pysen i magen som inte behagar att följa kontraktet.
-40 veckor stod det i min bok, nu är det vräkning som gäller"

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Bullen i ugnen kommer att bli bränd...

Om man har grymt ont av foglossning. Så ont att vad du än gör så svär man över de för****ade fogarna. Och när du inte kan sova mer än 1 timme åt gången för att man sen måste vända sig för det känns som man fått kramp i hela bäcken partiet. När man sen vid tre tiden på natten ger upp och går ner och sätter sig i en fotölj (som är enda stället man kan sitta någorlunda bra i) och halvsover i den, varje natt. DÅ kan man få denna service med igångsättning.
När man sen är igångsatt tre gånger innan och läkaren mer eller mindre konstaterat att det säkert inte kommer starta av sig själv denna gång heller så är det inga bekymmer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp